Stora Mellanösterntråden

Det där är inte Norr om Teheran.
Norr om Teheran är en bergskedja, poppis att åka upp till och vandra i på Torsdag, Fredag ungefär som Innsbruckborna i Österrike gör på Lördag, Söndag i bergen vid Innsbruck.
Det är en radaranläggning norr om Teheran som bombades. I närheten av Babolsar. Norra Iran.
Finns säkert exakt position i OSINT communityt om du letar

Edit: Där har du exakta positionen: https://www.google.com/maps/place/3...try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxNy4wIKXMDSoASAFQAw==

300 fot djupt var det väl, dvs ca 90 meter.

Man skickar ett antal efter varandra om det är väldigt fast och djupt; hål i hål. Jag läste en uppgift att de använt sig av totalt 12 stycken sådana bomber och då har man uppenbarligen laddat ett antal på varje plats. Ingenting man släpper på måfå…

Ukraina gjorde detsamma med en rysk underjordisk central häromåret. Då man inte hade tillgång till några ”bunker busters” fick man använda SCALP eller Storm Shadow och om jag minns rätt använde man åtta sådana efter varandra på samma ställe. Det blev inte mycket kvar av den bunkern.

Det går alltså att hamra sig djupt ned med klenare bomber - bara de träffar på samma ställe.

Med vänlig hälsning,
Man släppte 12 bomber mot Fordow. Jag har sett 2 grupper med 3 st hål i varje grupp.
I varje hål har alltså gått ner 2 bomber. Jag får en misstanke om att bomberna släpps 2 och 2 och tvåan styr mot bakdelen på ettan. För att få hål i hål precisionen.
Vilket också ger att max antal bomber i samma hål kan idag vara 2 stycken.
Och med 60 meter i jord och 18 meter i betong så skulle två st i berg bli förhoppningvis mer än 36meter. Dubbla 72meter ???
Som jämförelse sker brytning idag i Kristinebergsgruvan på närmare 1500 meters djup.
1/5 av 1500 meter är 300 meter och det borde Iranierna klara av. Berget Fordow är 2300m högt så det finns av ta av och då kommer min misstanke att skadorna på anläggningen är obetydliga. I Fordow finns dessutom eventuellt 10 % av antalet Centrifuger i Nantanz ....
men kanske här i Fordow högst concentration av U235 ?

Last edited:
Det är en radaranläggning norr om Teheran som bombades. I närheten av Babolsar. Norra Iran.
Finns säkert exakt position i OSINT communityt om du letar

Edit: Där har du exakta positionen: https://www.google.com/maps/place/36°41'27.2"N+52°43'06.7"E/@36.690877,52.718532,871m/data=!3m2!1e3!4b1!4m4!3m3!8m2!3d36.690877!4d52.718532?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxNy4wIKXMDSoASAFQAw==
En plats ca 3 km från Babolsar som ligger ca 160km Nord öst om Teheran ! Några km från Kaspiska havet.

Man släppte 12 bomber mot Fordow. Jag har sett 2 grupper med 3 st hål i varje grupp.
I varje hål har alltså gått ner 2 bomber. Jag får en misstanke om att bomberna släpps 2 och 2 och tvåan styr mot bakdelen på ettan. För att få hål i hål precisionen.
Vilket också ger att max antal bomber i samma hål kan idag vara 2 stycken.
Jag bedömer detta osannolikt. Hålen ser symmetriska ut och att alla 6st "bomb Nr2" ska träffa exakt rätt, tror du det?
Om denna precision finns, varför då inte alla 6st i samma hål? Ingen vet nämligen vad som krävs för at komma ned till rätt djup och vet man exakt djup?

De tre hålen är redan otroligt nära varandra, imponerande verkligen.
Men jag kan ha fel.

Och med 60 meter i jord och 18 meter i betong så skulle två st i berg bli förhoppningvis mer än 36meter. Dubbla 72meter ???
Så blir inte effekten av dubbla bomber i samma hål.
Men redan 3st så nära varandra räcker mycket långt! Man behöver inte träffa exakt rätt i höjd o bredd. Blir

Jag bedömer detta osannolikt. Hålen ser symmetriska ut och att alla 6st "bomb Nr2" ska träffa exakt rätt, tror du det?
Om denna precision finns, varför då inte alla 6st i samma hål? Ingen vet nämligen vad som krävs för at komma ned till rätt djup och vet man exakt djup?

De tre hålen är redan otroligt nära varandra, imponerande verkligen.
Men jag kan ha fel.

Så blir inte effekten av dubbla bomber i samma hål.
Men redan 3st så nära varandra räcker mycket långt! Man behöver inte träffa exakt rätt i höjd o bredd. Blir
1750806764877.png

En plats ca 3 km från Babolsar som ligger ca 160km Nord öst om Teheran ! Några km från Kaspiska havet.
Ja, norr om Teheran...?

En lite mera detaljerad analys av vad USA/Israel uppnådde med sina bombningar mot Irans kärnvapenprogram:

1750817949506.png

Ja, organisationen heter ISIS :näsblod

Tack Comeback och Wiseguy!
Vi får se i framtiden vad som visar sig korrekt.

Det viktigaste är dock att USA visat sin förmåga för buset!
120+ flygplan, ubåt, signalspaning, Cyberinsatser, utslagning av luftförsvar och stealth i en koordinerad insats med otrolig precision som doldes med div medel.
Putin, Xi mm fick sig en tankeställare !

Intressant
The majority of the current material produced by ISIS is focused on the analysis and monitoring of the nuclear programs of North Korea, Iran, Pakistan, Syria, and cases of worldwide illicit nuclear trade.<a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_for_Science_and_International_Security#cite_note-8"><span>[</span>8<span>]</span></a>
Jag saknade USA, Ryssland, UK, Frankrike, Indien och Israel på den där listan. Men det är jag .....
ISIS väljer ju själva vad de vill intressera sig för.

Intressant
The majority of the current material produced by ISIS is focused on the analysis and monitoring of the nuclear programs of North Korea, Iran, Pakistan, Syria, and cases of worldwide
illicit nuclear trade.
Jag saknade USA, Ryssland, UK, Frankrike, Indien och Israel på den där listan. Men det är jag .....
ISIS väljer ju själva vad de vill intressera sig för.
Tja, du får väl skapa en egen organisation som övervakar dem du tycker behöver övervakas.
Al Quaida tror jag är ledigt som namn ifall du vill
🤣

Mera seriöst så är väl knappast USA, UK, Frankrike, Indien och Israel försäljning av kärnvapenteknologi eller klyvbart material ens existerande. Så det kanske inte finns så mycket att övervaka. Även om nu USA vuxit som skurkstat efter att den orangea kränkta mannen tog över.
Ryssland har ju hittills inte sålt nått heller, även om det säkert kliar i fingrarna på Putin emellanåt.

Jag stödjer inte ISIS i någon form, men deras rapport återspeglade mycket som finns hos andra källor i en bra sammanfattning.

Snubben har ju lika många rätt i detta påstående som att Allah existerar:

View attachment 517358
Han pratar ju bara för sin egen fanclub. De utförde ju en attack på en USAbas... Att de förvarnade usa så att inget viktigt hände behovet ju inte fanklubben veta. De attackerade usa och usa vågade inte slå tillbaka!
Typiskt för diktatorer.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma