Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Omöjligt, Iron Dome stoppar allt !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Omöjligt, Iron Dome stoppar allt !
Håller med, det är Trumps fel att Iran är Iran, även detta.Trump lovade ju att det var fred nu?
Håller med, det är Trumps fel att Iran är Iran, även detta.
Han hade faktiskt kommit överens om att det var fred nu.
Tyvärr bara med sig själv.
Är du förvånad att det är mycket babbel eller är det bara viktigt att sparka in en öppen dörr igen?Den store förhandlaren hade ju fixat fred mellan Iran och Israel, det lovade han ju, eller är det som med freden mellan rysland och Ukraina, bara stora ord?
Har man bara tillräckligt många röster i huvudet så kan man ju ha stora möten och förhandlingar helt med sig självHan hade faktiskt kommit överens om att det var fred nu.
Det där är inte Norr om Teheran.Händelseförloppet är för bra/dåligt för att inte förevigas
View attachment 517249
View attachment 517250
View attachment 517251
View attachment 517252
View attachment 517253
Samtidigt en bit norr om Teheran
View attachment 517254
Det är en radaranläggning norr om Teheran som bombades. I närheten av Babolsar. Norra Iran.Det där är inte Norr om Teheran.
Norr om Teheran är en bergskedja, poppis att åka upp till och vandra i på Torsdag, Fredag ungefär som Innsbruckborna i Österrike gör på Lördag, Söndag i bergen vid Innsbruck.
Stor humor!Han hade faktiskt kommit överens om att det var fred nu.
Har han inte gjort det för flera år sedan?Kanske han kan nominera sig själv för fredspriset då?
Man släppte 12 bomber mot Fordow. Jag har sett 2 grupper med 3 st hål i varje grupp.300 fot djupt var det väl, dvs ca 90 meter.
Man skickar ett antal efter varandra om det är väldigt fast och djupt; hål i hål. Jag läste en uppgift att de använt sig av totalt 12 stycken sådana bomber och då har man uppenbarligen laddat ett antal på varje plats. Ingenting man släpper på måfå…
Ukraina gjorde detsamma med en rysk underjordisk central häromåret. Då man inte hade tillgång till några ”bunker busters” fick man använda SCALP eller Storm Shadow och om jag minns rätt använde man åtta sådana efter varandra på samma ställe. Det blev inte mycket kvar av den bunkern.
Det går alltså att hamra sig djupt ned med klenare bomber - bara de träffar på samma ställe.
Med vänlig hälsning,
En plats ca 3 km från Babolsar som ligger ca 160km Nord öst om Teheran ! Några km från Kaspiska havet.Det är en radaranläggning norr om Teheran som bombades. I närheten av Babolsar. Norra Iran.
Finns säkert exakt position i OSINT communityt om du letar
Edit: Där har du exakta positionen: https://www.google.com/maps/place/36°41'27.2"N+52°43'06.7"E/@36.690877,52.718532,871m/data=!3m2!1e3!4b1!4m4!3m3!8m2!3d36.690877!4d52.718532?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxNy4wIKXMDSoASAFQAw==
Jag bedömer detta osannolikt. Hålen ser symmetriska ut och att alla 6st "bomb Nr2" ska träffa exakt rätt, tror du det?Man släppte 12 bomber mot Fordow. Jag har sett 2 grupper med 3 st hål i varje grupp.
I varje hål har alltså gått ner 2 bomber. Jag får en misstanke om att bomberna släpps 2 och 2 och tvåan styr mot bakdelen på ettan. För att få hål i hål precisionen.
Vilket också ger att max antal bomber i samma hål kan idag vara 2 stycken.
Så blir inte effekten av dubbla bomber i samma hål.Och med 60 meter i jord och 18 meter i betong så skulle två st i berg bli förhoppningvis mer än 36meter. Dubbla 72meter ???
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |