Sverige idag..

Du har rätt i det men vilket parti ska man rösta på om man vill ha dödsstraff som i Kina eller Iran för "yrkesmördare". Som dom här. Varför dödsstraff ?
För det är den billigaste lösningen.
Läs tex
View attachment 516054
I Kenya var när jag var där 1977 rån "a hanging offence".
När blir rån "a hanging offence" i Sverige ?
Möjligen när det införs sharialagar i Sverige om 50 år.

Kan Japan så kan Sverige.
 
Vid export kan det ta ett tag att få fordonen avregistrerade från sig som sista svensk ägare, det görs inte förän personer och myndigheter i det nya landet har gjort sitt, vilket inte är så noga i alla länder....
Om ens bolaget som köper fordonet bryr sig om att registrera importen. I länder som Syrien kan det nog dessutom saknas stora delar av byråkratin som skulle hantera sånt för tillfället och de har viktigare saker på agendan än att fixa med fordonsimport just nu.

Men det är lite roligt att se en svensk buss med svenska skyltar och svensk reklam tuffa runt utsocknes.
 
Ej lönsamt på lika villkor som de som följer lagen!!:

Lotteriskandalen i S

Socialdemokraterna säljer lotteriverksamhet​

Socialdemokraterna säljer sin lotteriverksamhet Kombispel efter skandalerna.

Socialdemokraterna säljer sin lotteriverksamhet Kombispel efter skandalerna. Foto: Stina Stjernkvist
Socialdemokraterna säljer sin lotteriverksamhet i dag, erfar SvD. Anledningen är att det inte längre är ekonomiskt hållbart att fortsätta driva den.
Hanna Törnquist
Publicerad 10:30
Följ skribent

Partiet kommer inte längre att bedriva lotteriverksamhet, erfar SvD.

Efter den uppmärksammade kritiken mot Socialdemokraternas lotterier har regeringen skärpt reglerna för partilotter.

Från den 1 januari 2026 ska de omfattas av 22-procentig spelskatt på omsättningen. Enligt uppgift till SvD har Socialdemokraterna kommit fram till att det inte längre är lönsamt att driva verksamheten och kommer därför att sälja den under fredagen.

Lotterna har årligen dragit in miljonbelopp till Socialdemokraterna – 2023 gav verksamheten 10,6 miljoner till partikassan och 6,9 miljoner till ungdomsförbundet SSU.

 
Om ens bolaget som köper fordonet bryr sig om att registrera importen. I länder som Syrien kan det nog dessutom saknas stora delar av byråkratin som skulle hantera sånt för tillfället och de har viktigare saker på agendan än att fixa med fordonsimport just nu.

Men det är lite roligt att se en svensk buss med svenska skyltar och svensk reklam tuffa runt utsocknes.

Absolut, det var lite det jag ville lämna öppet för, att myndigheter och privatpersoner i det nya landet skiter i allt när bussen väl är där.

Jag tycker också att det är festlig med svenska saker i utlandet, lite som en Skellefteå-halsduk vid en politisk kravall i USA
 
Vid export kan det ta ett tag att få fordonen avregistrerade från sig som sista svensk ägare, det görs inte förän personer och myndigheter i det nya landet har gjort sitt, vilket inte är så noga i alla länder....

Källa på det?

När jag sålde en bil som skulle exporteras kryssade vi bara i rutan för export och jag försvann som ägare lika snabbt som vanligt vid ägarbyten jag gjort.
 
Källa på det?

När jag sålde en bil som skulle exporteras kryssade vi bara i rutan för export och jag försvann som ägare lika snabbt som vanligt vid ägarbyten jag gjort.
Din köpare gjorde förmodligen rätt och reggade bilen i sitt land direkt när han kom till sin tull.
 

Man borde kunna makulera deras pass i systemet och i möjliga fall ta bort medborgarskapet.
Ta bort de personerna från bidragssystemet direkt.

  • Polisen: Cirka 700 kriminella utomlands​

    10.32
    Beri Zangana

    DELA
    Polisen har identifierat 700 kriminella som befinner sig utomlands och som styr och påverkar kriminaliteten i Sverige.
    Bland dem finns internationellt efterlysta personer som Rawa Majid och Ismail Abdo som lyckats hålla sig undan rättvisan i flera år. Båda två pekas ut för att ligga bakom flera av de våldsdåd som drabbat Sverige.
    Till en början såg polismyndigheten en förflyttning till andra länder i Europa. Nu ser man allt oftare länder utanför Europa och Schengen.
    Hittills i år har 124 internationellt efterlysta personer gripits utomlands. Polisen och myndigheter har bland annat haft möten med länder som Turkiet, Irak, Förenade Arabemiraten och USA.
    – Det här är svårt och krävande och vi arbetar intensivt med framför allt att skapa relationer och samarbeten med andra länder, eftersom vi har gemensamma problem, säger Stefan Hector, biträdande rikspolischef.
 
Säljare och köpare måste göra rätt tillsammans, om köparen inte reggar in bilen i sitt land så kommer du stå kvar som ägare tills han gör det eller du lackar ur och anmäler bilen som skrotad.

Jag har samma erfarenhet efter att ha agerat mellanhand i en exportaffär, den svenske ägaren ringde transportstyrelsen flera gånger för att lösa det, men det fanns inget mer han kunde göra, det låg helt och hållet på köparen
 

Man borde kunna makulera deras pass i systemet och i möjliga fall ta bort medborgarskapet.
Ta bort de personerna från bidragssystemet direkt.

  • Polisen: Cirka 700 kriminella utomlands​

    10.32
    Beri Zangana

    DELA
    Polisen har identifierat 700 kriminella som befinner sig utomlands och som styr och påverkar kriminaliteten i Sverige.
    Bland dem finns internationellt efterlysta personer som Rawa Majid och Ismail Abdo som lyckats hålla sig undan rättvisan i flera år. Båda två pekas ut för att ligga bakom flera av de våldsdåd som drabbat Sverige.
    Till en början såg polismyndigheten en förflyttning till andra länder i Europa. Nu ser man allt oftare länder utanför Europa och Schengen.
    Hittills i år har 124 internationellt efterlysta personer gripits utomlands. Polisen och myndigheter har bland annat haft möten med länder som Turkiet, Irak, Förenade Arabemiraten och USA.
    – Det här är svårt och krävande och vi arbetar intensivt med framför allt att skapa relationer och samarbeten med andra länder, eftersom vi har gemensamma problem, säger Stefan Hector, biträdande rikspolischef.
Andra takter efter 9/11. När Afghanistan inte lämnade ut Usama Bin Laden tog väl USA och utlöste Artikel 5.
Det borde Sverige väl också ha rätt till (utlösa Artikel 5) beträffande Rawa Majid i Iran ! ?
Som organiserar skjutningar och sprängningar i Sverige.
Men det kan inte Sverige eftersom utlösa Artikel 5 inte finns i Polisinstruktionen.
Nackdelen med att inte ha Ministerstyre utan allt ska gå enligt REGELBOKEN.
 
Last edited:
Och vad är absurt med att SL säljer gamla bussar?
Fjantig fråga. Att du inte tycker det är absurt att en relativt ny buss, helt kittad som i Sverige rullar runt i Syrien utan att någon vet varför är bisarrt. Det är därför ungefär all media rapporterar om det. De rapporterar inte att "SL säljer gamla bussar".

Regimtrogen var ordet, är det något i vattnet där uppe?
 
Fjantig fråga. Att du inte tycker det är absurt att en relativt ny buss, helt kittad som i Sverige rullar runt i Syrien utan att någon vet varför är bisarrt. Det är därför ungefär all media rapporterar om det. De rapporterar inte att "SL säljer gamla bussar".

Regimtrogen var ordet, är det något i vattnet där uppe?

En relativt ny buss?
SL har definitivt riktlinjer både när det gäller ålder och miltal för när bussarna ska bytas.
Dom sålde bussen till ett företag som skulle avdekala den, men inte gjorde det, som sedan sålde den vidare.

Massor av människor visste varför när slaskmedia började fråga om det, det var absolut inget konstigt med det, men slaskmedia valde att springa med någon snubbes roliga instagrampost istället, utan att göra sitt jobb att gräva vidare i det först.
 
Fjantig fråga. Att du inte tycker det är absurt att en relativt ny buss, helt kittad som i Sverige rullar runt i Syrien utan att någon vet varför är bisarrt. Det är därför ungefär all media rapporterar om det. De rapporterar inte att "SL säljer gamla bussar".

Regimtrogen var ordet, är det något i vattnet där uppe?
En 14 år gammal buss som gått i reguljärtrafik låter inte relativt ny... Särskilt med tanke på att SL verkar ha en maxålder för bussar på 15 år.

Men, SVT av alla verkar ha frågat runt och tagit reda på vad som hänt:

Och skulle jag gissa fritt så är det någon mellanchef som sparat pengar och hoppat över avidentifieringen. Det ska ju ändå ner i något u-land så ingen kommer ju få reda på det! Sedan kommer säkert de nya ägarna fixa ny livré! :hihi

Apropå ålder på SLs bussar:
 
En relativt ny buss?
SL har definitivt riktlinjer både när det gäller ålder och miltal för när bussarna ska bytas.
Dom sålde bussen till ett företag som skulle avdekala den, men inte gjorde det, som sedan sålde den vidare.

Massor av människor visste varför när slaskmedia började fråga om det, det var absolut inget konstigt med det, men slaskmedia valde att springa med någon snubbes roliga instagrampost istället, utan att göra sitt jobb att gräva vidare i det först.
Slaskmedia? Nya invektiv?
Jag trodde det bara var regimtrogen media som skrev om det, gillar du inte sådan media?
Vad gillar du för media (x-rated undantaget)?
Hur vet du förresten att de är) har riktlinjer, b) att riktlinjer följts samt c) att dessa riktlinjer följs bättre än företaget som bevisligen inte följt de riktlinjer som borde funnits?
Full of shit säger jag. ♥️🏳️‍🌈😃
 
Som sagt, bussen var 14 år gammal.
Alla företag har policys för när fordon ska bytas, antingen miltal eller ålder, eller båda.
Speciellt företag som bedriver linjetrafik med passagerare.

Slaskmedia är väl ganska vedertaget för media som publicerar senaste ryktena från Lets Dance och folks TikTok/Instagram.

Vad är du upprörd för, En 14 år gammal utrangerad SL buss har sålts, ett företag som förmedlar sådana fordon har köpt och sålt vidare den
Det enda anmärkningsvärda är att ingen har klöst loss SL dekalerna, tydligen något som förmedlingsfirman har lovat att göra, men som dom har skitit i att göra eftersom bussen skulle gå på export och eftersom ingen ny ägare av en buss normalt vill köra omkring med den gamla dekalningen, men det gäller tydligen inte i Syrien.
 
Som sagt, bussen var 14 år gammal.
Alla företag har policys för när fordon ska bytas, antingen miltal eller ålder, eller båda.
Speciellt företag som bedriver linjetrafik med passagerare.

Slaskmedia är väl ganska vedertaget för media som publicerar senaste ryktena från Lets Dance och folks TikTok/Instagram.

Vad är du upprörd för, En 14 år gammal utrangerad SL buss har sålts, ett företag som förmedlar sådana fordon har köpt och sålt vidare den
Det enda anmärkningsvärda är att ingen har klöst loss SL dekalerna, tydligen något som förmedlingsfirman har lovat att göra, men som dom har skitit i att göra eftersom bussen skulle gå på export och eftersom ingen ny ägare av en buss normalt vill köra omkring med den gamla dekalningen, men det gäller tydligen inte i Syrien.
Än en gång, ingen här (mig veterligen, möjligen fröken själv undantaget) är upprörd.

Utöver det spekulerar du bara. Att sälja en buss som gått endast 16,000 mil är förstås dumheter, om inte annat av miljöskäl, så det finns mycket att anmärka på här.

Vet du varför firman inte tog bort någonting? Imponerande, måste vara kul att ha den specialistkunskapen.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top