Sverige idag..

Exakt.
Noterar att man försöker skylla på att "konventionella kraftverken klarade inte sitt jobb", när det var intermittent kraft (Vind/Sol) som var orsaken.
Det alla vettiga varnade för...inträffade. Givetvis heeeeeeelt oväntat för de som kallar sig för miljövänner.:huvet
Liksom "All time high production" när man inte behöver den.............

Liksom "All time high production" när man inte behöver den.............
Yepp
Värre är dock "All time low production" när man VERKLIGEN behöver den, samt det värsta…obefintlig förmåga att stabilisera elnätet oavsett production.

Om inte länderna runt Danmark stabiliserar danskens elnät 24/7, händer samma sak där, BAM.

:rofl Synd att dom inte fick tag på vargen.

Jag blir dock alltid lika förbannad när det ska skjutas vargar i stan men när vargen springer mellan husen i min by så är det bara pitoreskt.

Varför får inte vargen bo i stan? Alla stadsbor verkar ju älska vargen.

Jag blir dock alltid lika förbannad när det ska skjutas vargar i stan men när vargen springer mellan husen i min by så är det bara pitoreskt.

Ja exakt så, i just detta fall var det väl ohållbart med brorsor-gäng som ville fånga vargen, i kampen mellan två behjärtansvärda ting (påtvingad varg och påtvingad mångkultur) kommer alltid det senare dra längsta strået.
Man kan ju bara tänka sig scenerna, någon får gärna gräva på FB och X. 😅
Har varit varg på både Lidingö och i Täby, ingen jagade, ingen fångade, tyvärr fick de strosa vidare.

Ja exakt så, i just detta fall var det väl ohållbart med brorsor-gäng som ville fånga vargen, i kampen mellan två behjärtansvärda ting (påtvingad varg och påtvingad mångkultur) kommer alltid det senare dra längsta strået.
Man kan ju bara tänka sig scenerna, någon får gärna gräva på FB och X. 😅
Har varit varg på både Lidingö och i Täby, ingen jagade, ingen fångade, tyvärr fick de strosa vidare.
Det var väll Guran med bastkjol som sprang runt där i tron om att det var Mr Walkers husdjur.

VArgen kan ju dessutom hjälpa till med skadedjursbekämning, och kanske till ochmed de lite smartare råttorna!

"Jag ser här att du jobbat för kommunen..." :hihi
Jag tror i och för sig, utan att ha bemödat mig med att läsa ledaren, att detta är så lätt att alla kommunala jobb numera ges i orten och i orten blir en högre andel fiasko.
Så det är nog en riktigt elak och värdelös slutsats, dessa brorsor hade ju inte blivit mindre fiasko om de inte fick några tusen för att låtsas jobba på en badplats.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show