Stora Mellanösterntråden

På Iran, det jag sett av Iran är mest öken så en "tactical nuke" kommer med stor sannolikhet bara röra upp sand. Men ska gubben köra "spara amerikanska liv" typ Japan 1945 så blir det ju en eller 2 städer i Iran. Men den taktiken förutsätter ju att Iran inte har egna kärnvapen.
Infriar Pakistan sit löfte så kan surgubben och/eller allierade ångra sig.
Sverige är allierad .....
Kom igen om en vecka är mina amazon nukes hemma, klart vi ska hjälpa till 😂

På Iran, det jag sett av Iran är mest öken så en "tactical nuke" kommer med stor sannolikhet bara röra upp sand. Men ska gubben köra "spara amerikanska liv" typ Japan 1945 så blir det ju en eller 2 städer i Iran. Men den taktiken förutsätter ju att Iran inte har egna kärnvapen.
Infriar Pakistan sit löfte så kan surgubben och/eller allierade ångra sig.
Sverige är allierad .....

Vi är inte allierade när ett natoland själv väljer att gå ut i krig.

Ryktas om att gubb-sur vill släppa en "tactical nuke" på Iran.
Vore mycket mer relevant att droppa GBU-57 på deras kärnbunker, och sedan en vanlig gammal MOAB eller en mindre GBU på ledningsbunkern där mullorna och Khamenei har gömt sig så är saken råbiff.

Last edited:
Varför hålla på och tillverka kärnvapen om man kan köpa det fixat och klart.
Precis som vi t.ex köpt Leopard stridsvagnar och Patriot luftvärn ?
Tycker jag.
Bra poäng, varför ska just kärnvapen vara något som man måste utveckla själv när allt annat skall handlas med? Fjantigt

Det beror väl på om de påstår sig blivit attackerade först, vilket kan hända när som helst

Först? Trump har väl mer eller mindre redan deklarerat krig mot Iran.
Har man själv klivit in i boxningsringen så är det för sent att åberopa självförsvar eller ropa misshandel.

Det kommer förstås inte hindra Trump men för mig har idioten redan lagt fram spelplanen och spelreglerna.

Först? Trump har väl mer eller mindre redan deklarerat krig mot Iran.
Har man själv klivit in i boxningsringen så är det för sent att åberopa självförsvar eller ropa misshandel.

Det kommer förstås inte hindra Trump men för mig har idioten redan lagt fram spelplanen och spelreglerna.
Mer eller mindre? Är det ett exakt begrepp? Fan vad trams. 😆

USA har så klart sina styrkor var de vill och om Iran eller deras äckliga bundsförvanter nu attackerar en enda amerikansk resurs så hoppas jag innerligt Sverige tvingas agera eller utesluts. Gratisresan måste ta slut någon gång.

Samtidigt i Iran, EU fjäskar och de hotar oss.

1000057308.jpg

Är ju bara Israel och USA som har någon som helst heder kvar..

Nej och inte heller oväntat att EU går på det.
Mer eller mindre? Är det ett exakt begrepp? Fan vad trams. 😆

USA har så klart sina styrkor var de vill och om Iran eller deras äckliga bundsförvanter nu attackerar en enda amerikansk resurs så hoppas jag innerligt Sverige tvingas agera eller utesluts. Gratisresan måste ta slut någon gång.

Samtidigt i Iran, EU fjäskar och de hotar oss.

View attachment 517076

Är ju bara Israel och USA som har någon som helst heder kvar..
Hah! Om Iran ska börja slå mot EUs baser så måste de göra något radikalt för de kan ju för tillfället knappt slå mot Israels baser, och deras materiiel blir i rask takt utsatt för plötslig, ej schemalagd nedmontering.

Truppförflyttningen kan vara ett test av USA att se om vi menar allvar med NATO.
Snart kommer någon Huthi skjuta mot en amerikansk båt.
Vilken fröjd det vore om USA lade det på Sverige att engagera sig.
Vi har ju så bra hemvärn så det är lugnt i så fall. Kan man grilla korv i Teheran?

Varför skulle Sverige tvingas till något av att amerikanska resurser attackeras?

Varför skulle Sverige tvingas till något av att amerikanska resurser attackeras?
Artikel 5 i Nato:s nordatlantiska fördrag innebär att ett väpnat angrepp mot en medlemsstat ska betraktas som ett angrepp mot alla medlemsstater. Alla medlemsländer är skyldiga att bistå den angripna parten med de åtgärder de anser nödvändiga, inklusive militärt våld, för att återställa och upprätthålla säkerheten.

USA kan så klart diktera vad vi skall göra och proklamera att i det fall vi inte utför det kommer de heller inte hjälpa oss.

Det hade varit en positiv utveckling och vårt hemvärn hade kunnat marschera in i Teheran redan i juli.

Back