Du är nog lite dyslektisk om du läste in det mellan mina rader...
Varför dra upp Zigenare? Med all den logik som du anser dig ha borde det inte vara svårt att förstå. För att ett argument ska vara giltigt i en debatt bör det ha ett visst generaliseringsvärde och inte bara tillämpas, eller tolkas, när det passar en själv. Ett annat kul exempel på detta: om man menar att vi ska respektera ett minaretförbud i ett icke angivet land men motiveringen att folket har röstat och man ska respektera demokratiska val så blir konsekvensen, rent logiskt, att man även måste respektera om ett land skulle välja en regering vi inte gillar, typ Hamas. Annars står vi ju inte bakom den princip vi säger oss hylla.
Faktum är att det är hur enkelt som helst att byta judar mot zigenare i ditt ursprungsinlägg, agrumenten om förföljesle, brist på land, önskan om att bevara sin kultur o.s.v. skulle fortfarande vara helt giltiga och då borde väl slutsatsen vara den samma?!
För övrig la jag inte fram några argument då du ju redan hade lagt fram mina...
(Fast egentligen ville jag bara visa hur ologiskt du debatterar då du inte sätter in dina argument i bredare sammanhang eller ser om de kan användas på andra grupper. Plus att jag, givetvis, är en fanatisk judehatare...)