Vad fick dig att le idag?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Naturen är fantastisk.

Tysklands bästa kvinnliga stavhoppare blev man och slutade tävla, enligt egen uppgift "för att jag saknar muskelmassan och benstrukturen för att kunna tävla som man":

15276927958585_1300x0.jpg
Nått fö dig o gå hand i hand me på stan
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Naturen är fantastisk.

Tysklands bästa kvinnliga stavhoppare blev man och slutade tävla, enligt egen uppgift "för att jag saknar muskelmassan och benstrukturen för att kunna tävla som man":

15276927958585_1300x0.jpg
Märkligt. Kön är ju bara en social konstruktion, om man ska tro på folk som säger sig veta något om det. Hon borde väl kunna tävla mot andra män, nu när hon blivit en han? Mycket märkligt resonemang, jag förstår inte problemet... Män som blir kvinnor och tävlar mot andra kvinnor verkar ju inte ha några problem med att anpassa sig, det verkar tvärtom gå ganska bra för dem för det mesta. Mycket mycket märkligt...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Märkligt. Kön är ju bara en social konstruktion, om man ska tro på folk som säger sig veta något om det. Hon borde väl kunna tävla mot andra män, nu när hon blivit en han? Mycket märkligt resonemang, jag förstår inte problemet... Män som blir kvinnor och tävlar mot andra kvinnor verkar ju inte ha några problem med att anpassa sig, det verkar tvärtom gå ganska bra för dem för det mesta. Mycket mycket märkligt...

Han får tävla med män, men han vill inte då hans fysik inte räcker till.

Egentligen får han inte tävla alls eftersom han tar/tog testosteron, men även dopingläkarna vet att det ändå aldrig kommer att räcka till mot någon som har byggt upp hela sin kropp sedan tonåren med testo, det går liksom inte att komma ikapp det försprånget.

Hon hoppade som bäst 4.70 tror jag, nu ligger svenskt damrekord på 4.80
Som junior hoppade Duplantis 5.90
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Märkligt. Kön är ju bara en social konstruktion, om man ska tro på folk som säger sig veta något om det. Hon borde väl kunna tävla mot andra män, nu när hon blivit en han? Mycket märkligt resonemang, jag förstår inte problemet... Män som blir kvinnor och tävlar mot andra kvinnor verkar ju inte ha några problem med att anpassa sig, det verkar tvärtom gå ganska bra för dem för det mesta. Mycket mycket märkligt...
Det kan ju vara så att kön bara är ett påhitt,och han/hon/det bara är rätt jävla kass?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
- Njaooo...Duplantis är ju knappast svensk. Tränar i USA, bor väl i USA och kan inte svenska.
njaaoooo, Svensk medbrgare, svensk mamma, bor i Uppsala, svensk flickvän, talar väl lika bra svenska som de flesta svenskar talar engelska.
Vi har nog 1 miljon andra svenskar här som är mindre sevenskar.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
njaaoooo, Svensk medbrgare, svensk mamma, bor i Uppsala, svensk flickvän, talar väl lika bra svenska som de flesta svenskar talar engelska.
Vi har nog 1 miljon andra svenskar här som är mindre sevenskar.
- Visst finns det mindre svenska svenskar än han, men han representerar ju Sverige i internationella sammanhang, o jag har för mig att han hänger mest i USA och är kass på svenska
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top