Gamla enstånkor

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.
:tummennerI +20 bör man hålla såpass hög fart att det kyler , då stuper din 250 stånka på det om du inte är outlaw och kör i badshorts och foppatofflor för det envisas en del med till första vurpan :crash
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
:tummennerI +20 bör man hålla såpass hög fart att det kyler , då stuper din 250 stånka på det om du inte är outlaw och kör i badshorts och foppatofflor för det envisas en del med till första vurpan :crash
Shorts och tofflor blir det när jag börjar köra scooter, det verkar räcka då har jag sett. Tyvärr har scootrar blivit så dyra nu, vet inte om jag har råd.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Shorts och tofflor blir det när jag börjar köra scooter, det verkar räcka då har jag sett. Tyvärr har scootrar blivit så dyra nu, vet inte om jag har råd.

Scooter i Uppsala

1652774196417.png

Rätt pris, rätt geografi, men tyvärr fel skick.

Annars gillar jag faktiskt utseendet på de här japanska scootrarna från 80-talet med sitt vulgära formspråk.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Motorcykel är trivsamt när det är sol och 20+, lite trafik och ingen tid att passa. Allt annat är för fakirer och andra självplågare.
Framtidens SportHojare? :hihi
Påminner om en tråd där en Kawa 900 behövde ersättas. Svaret blev en eltramphoj. :tungan
Fast den kostade förståss troligtvis mer än en Tammer! :crash

För oss som älskar motorcyklar är det inte självplågeri att köra motorcykel, vi letar anledningar att ta motorcykeln! :fakta

I framtiden är SportHoj borta som namn.
En SportHoj är juh JeTTefARlig och blir lika fel att nämna som Spökgösta!
Kvar är SH, för oss som gillar när det är sol och 20+ :(
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Framtidens SportHojare? :hihi
Påminner om en tråd där en Kawa 900 behövde ersättas. Svaret blev en eltramphoj. :tungan
Fast den kostade förståss troligtvis mer än en Tammer! :crash

För oss som älskar motorcyklar är det inte självplågeri att köra motorcykel, vi letar anledningar att ta motorcykeln! :fakta

I framtiden är SportHoj borta som namn.
En SportHoj är juh JeTTefARlig och blir lika fel att nämna som Spökgösta!
Kvar är SH, för oss som gillar när det är sol och 20+ :(
SolHoj?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Elhoj som enbart laddas i solsken. ;)
Håller nere hastigheten och därmed olyckorna. Självklart självstyrande som undviker alla typer av farliga trafiksituationer. Och att köra längre än en Tammer orkar ingen längre. :tummenupp
För iklädd T-tröja, kortbraller och foppatofflor räcker det med en vurpa så ser framtidens SH-forummedlem ut som en skinnflådd gris...:crash
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Scooter i Uppsala

View attachment 472004

Rätt pris, rätt geografi, men tyvärr fel skick.

Annars gillar jag faktiskt utseendet på de här japanska scootrarna från 80-talet med sitt vulgära formspråk.
Jag hade en sån för ett par år sen, gav 2.500,- och körde till jobbet en gång. Den brummar på rätt bra, drar iväg starkt på oväntat låga varv och gick alldeles för fort för cykelbanorna. Avslappnad körning fast geometrin är skum, smalt styre och nära föraren. Man bara åker med liksom.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag hade en sån för ett par år sen, gav 2.500,- och körde till jobbet en gång. Den brummar på rätt bra, drar iväg starkt på oväntat låga varv och gick alldeles för fort för cykelbanorna. Avslappnad körning fast geometrin är skum, smalt styre och nära föraren. Man bara åker med liksom.
Låter precis som jag uppfattat den. Jag vet inte riktigt var och när jag skulle använda den, men villhöver-känslan är obeveklig.
Jag måste bara få tummen ur och bygga ett trädgårdsförråd så att jag kan få loss lite utrymme i garaget innan jag släpar hem mer prylar.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Passar en Rödmyra in här? Hustrun kom med en annons på ett renoveringsobjekt och undrade om jag inte skulle ha den. :dummer
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag hade en sån för ett par år sen, gav 2.500,- och körde till jobbet en gång. Den brummar på rätt bra, drar iväg starkt på oväntat låga varv och gick alldeles för fort för cykelbanorna. Avslappnad körning fast geometrin är skum, smalt styre och nära föraren. Man bara åker med liksom.


Nyckeln till det är att den lilla pytteförgasaren begåvats med accpump!

Jag hade efterträdaren Suzuki AN 125, och kunde använda just funktionen med accpump för att mjölka mig hem från en träff i Aalborg på Jylland när huvudmunstycket blivit igensatt:



Japp, det blev gamla vägen hem.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Passar en Rödmyra in här? Hustrun kom med en annons på ett renoveringsobjekt och undrade om jag inte skulle ha den. :dummer
Rödmyra har jag också tittat på. De är skönt basic, inga blinkers eller annat trams. De har dock en toppfart på runt 65km/t om jag minns rätt, så det blir väl inga långturer direkt. Men vem orkar med mer än 30 minuter i sadeln i alla fall?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top