Tankar kring modellåret 2022?

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
...och lite mer om Honda och Italien, då. Honda Hornet var ju länge synonymt med gasglada nakenhojar, men försvann för tio år sedan i europa. Nu tycks Honda ha återupplivat modellnamnet igen. För på Eicma visades digitalt en koncepthoj med det namnet. Och på Hondas italienska sajt (honda.it) flaggas det mycket riktigt för en Hornet med texten "coming soon." Vad jag förstår blir det dock inte en radfyra, den här gången, utan en varvvillig twin? Och som inte i första hand tar sikte mot MT-07-segmentet, utan snäppet över...? Kul, tycker jag.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Inte för att jag är särskilt svag för vare sig KTM eller segmentet som sådant, men jag gillade redan den gamla 390 Adventure (mest det behändiga formatet) så en ny uppdaterad modell för 2022 genererar ett ljudligt, men disciplinerat, smackande från mig...

1639079570404.jpeg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Inte för att jag är särskilt svag för vare sig KTM eller segmentet som sådant, men jag gillade redan den gamla 390 Adventure (mest det behändiga formatet) så en ny uppdaterad modell för 2022 genererar ett ljudligt, men disciplinerat, smackande från mig...

View attachment 466399
Glöm inte att du skriver på Sporthoj.
Så den där är för dyr, för tung och har för lite pulver i motorn.
I övrigt skulle den kunna vara bra :)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Bara den inte får samma snikna spec som Monkey, max 75 kilo sittandes på sadeln. Vi som ensamma kör "med passagerare", finns det något för oss?
Ha ha.
Det skulle vara intressant att höra om någon har fått böter för det, och vad det står på den boten?
Ser agra konstapeln framför mig, med en badrumsvåg i högsta hugg.
Själv sjunger jag lite ledset "-För fet för min hoj" :)
 

Zeromannen

Guest
Lite tråkigt att vissa hojar av 22 års modell redan är slutsålda.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Liiite utanför den vanliga kartongen - XP Zero från Untitled Motorcycles. Lika coolt, som snordyrt: Byggt på en Zero-cykel, tydligen. Med vässad el-kraft från kanadensiska Exro. Läckurt...

1642702902989.jpeg
1642702931988.jpeg
1642702954542.jpeg
1642702977484.jpeg
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Kommer nya Honda Hornet, 750-kubikaren, se ut så här? Only time will tell... *jag vilar min väska, så länge*

1643739502684.jpeg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Du postade i fel forumdel.

Nä, det var nog rätt!!! 2022, är väl nu, typ? Inte "tankar kring modellåret 1982."

Fult? Ja, det måste väl ändå var och en få bedöma? Jag föredrar att se framåt, andra i backspegeln. Jag gillar förändring, andra inte... Big deal...
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Bajaj-byggd encylindrig Triumph, omkring 350 - 500 cc, på gång! En roadster med standard 17-tumshjul och en scrambler med 19-tummare fram. Kan ju, rätt prissatt, nästan bli klockrent, det...

1643817670403.jpeg
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
En dag hoppas jag kunna besvara denna fråga själv: Varför i hela jefla h-e kan jag fortfarande inte, nådens år 2022, älska Husqvarna 401 Svartpilen? Den har ju faktiskt allt jag söker efter, utom utseende... *obegripligt*

1644169754449.jpeg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Största nyheten inför säsong 2022:

Nu med 5 växlar istället för 4 som året innan och med ett vanligt oljefilter istället för slungfiltret.
Samt att nu tål bakdämparna en vikt på 140 kg istället för 104 kg.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
En dag hoppas jag kunna besvara denna fråga själv: Varför i hela jefla h-e kan jag fortfarande inte, nådens år 2022, älska Husqvarna 401 Svartpilen? Den har ju faktiskt allt jag söker efter, utom utseende... *obegripligt*

View attachment 468549
För att du först måste prova samma medikamenter som designern tagit. Utan dessa är det helt kört. :fakta
 

Zeromannen

Guest
Största nyheten inför säsong 2022:

Nu med 5 växlar istället för 4 som året innan och med ett vanligt oljefilter istället för slungfiltret.
Samt att nu tål bakdämparna en vikt på 140 kg istället för 104 kg.
Undra om den kommer bli en klenod som sin föregångare. Ända sedan jag såg Göta Kanal i unga år har jag drömt om en Z50J.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top