Tankar kring modellåret 2022?

...och lite mer om Honda och Italien, då. Honda Hornet var ju länge synonymt med gasglada nakenhojar, men försvann för tio år sedan i europa. Nu tycks Honda ha återupplivat modellnamnet igen. För på Eicma visades digitalt en koncepthoj med det namnet. Och på Hondas italienska sajt (honda.it) flaggas det mycket riktigt för en Hornet med texten "coming soon." Vad jag förstår blir det dock inte en radfyra, den här gången, utan en varvvillig twin? Och som inte i första hand tar sikte mot MT-07-segmentet, utan snäppet över...? Kul, tycker jag.

Inte för att jag är särskilt svag för vare sig KTM eller segmentet som sådant, men jag gillade redan den gamla 390 Adventure (mest det behändiga formatet) så en ny uppdaterad modell för 2022 genererar ett ljudligt, men disciplinerat, smackande från mig...

1639079570404.jpeg

Inte för att jag är särskilt svag för vare sig KTM eller segmentet som sådant, men jag gillade redan den gamla 390 Adventure (mest det behändiga formatet) så en ny uppdaterad modell för 2022 genererar ett ljudligt, men disciplinerat, smackande från mig...

View attachment 466399
Glöm inte att du skriver på Sporthoj.
Så den där är för dyr, för tung och har för lite pulver i motorn.
I övrigt skulle den kunna vara bra :)

Bara den inte får samma snikna spec som Monkey, max 75 kilo sittandes på sadeln. Vi som ensamma kör "med passagerare", finns det något för oss?
Ha ha.
Det skulle vara intressant att höra om någon har fått böter för det, och vad det står på den boten?
Ser agra konstapeln framför mig, med en badrumsvåg i högsta hugg.
Själv sjunger jag lite ledset "-För fet för min hoj" :)

Lite tråkigt att vissa hojar av 22 års modell redan är slutsålda.

Liiite utanför den vanliga kartongen - XP Zero från Untitled Motorcycles. Lika coolt, som snordyrt: Byggt på en Zero-cykel, tydligen. Med vässad el-kraft från kanadensiska Exro. Läckurt...

1642702902989.jpeg
1642702931988.jpeg
1642702954542.jpeg
1642702977484.jpeg

Kommer nya Honda Hornet, 750-kubikaren, se ut så här? Only time will tell... *jag vilar min väska, så länge*

1643739502684.jpeg

Du postade i fel forumdel.

Nä, det var nog rätt!!! 2022, är väl nu, typ? Inte "tankar kring modellåret 1982."

Fult? Ja, det måste väl ändå var och en få bedöma? Jag föredrar att se framåt, andra i backspegeln. Jag gillar förändring, andra inte... Big deal...

Bajaj-byggd encylindrig Triumph, omkring 350 - 500 cc, på gång! En roadster med standard 17-tumshjul och en scrambler med 19-tummare fram. Kan ju, rätt prissatt, nästan bli klockrent, det...

1643817670403.jpeg

En dag hoppas jag kunna besvara denna fråga själv: Varför i hela jefla h-e kan jag fortfarande inte, nådens år 2022, älska Husqvarna 401 Svartpilen? Den har ju faktiskt allt jag söker efter, utom utseende... *obegripligt*

1644169754449.jpeg

Största nyheten inför säsong 2022:

Nu med 5 växlar istället för 4 som året innan och med ett vanligt oljefilter istället för slungfiltret.
Samt att nu tål bakdämparna en vikt på 140 kg istället för 104 kg.

En dag hoppas jag kunna besvara denna fråga själv: Varför i hela jefla h-e kan jag fortfarande inte, nådens år 2022, älska Husqvarna 401 Svartpilen? Den har ju faktiskt allt jag söker efter, utom utseende... *obegripligt*

View attachment 468549
För att du först måste prova samma medikamenter som designern tagit. Utan dessa är det helt kört. :fakta

Största nyheten inför säsong 2022:

Nu med 5 växlar istället för 4 som året innan och med ett vanligt oljefilter istället för slungfiltret.
Samt att nu tål bakdämparna en vikt på 140 kg istället för 104 kg.
Undra om den kommer bli en klenod som sin föregångare. Ända sedan jag såg Göta Kanal i unga år har jag drömt om en Z50J.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back