Tankar kring modellåret 2022?

Synd bara att man numera envisas med LED-ring runt lyktan som P-ljus. Lyktan ser för stor och blattig ut, typ som på en gammal Gsx^2. P-ljus i själv lyktan ser bättre ut. Rent, snyggt.

Du/vi är för gamla…
Mjäae. Varför har jag två stycken -94 Firebird? En av de få bilmodeller som har kurvor som en rejäl kvinna. Inga vassa kanter, bara mjukt softade konturer.
firebirds.anon.640.jpg

Dagens transformer-fordon är lika estetisk tilltalande som Picassos Guernica.
51asK62iY+L._AC_.jpg

De visade tråden "Bike&Babes" på sporthoj.com på en storbilds-TV i andra ändan av lokalen.

Enligt uppgift blev det också rusning till Vespa-utställningen.

En klåpare har stavat Guzzi fel.

Hawk 1100 påminner om de där SsangYong-bilarna från Sydkorea. Dvs man plockade designgrepp från precis alla håll och mixade ihop det utan tanke till en helt oförståelig sörja.

Fattar inte varför de inte anställer en italiensk formgivare (eller svensk för den delen) som får försöka göra en motorcykel av det som de olika delprojektansvariga skickar in.

Liiite knepig förarergonomi, kanske? Duktigt framåtlutad efter att ha kört naket upprätt i så många år? Pja. Det kan bli en prövning? Ser slimmad ut, men befarar att den inte är fjäderlätt. Vågar man ändå hoppas på att Hawk 11 väger in, inte sååå mycket, över 200 kg...?

1647851989183.jpeg

1647852041979.jpeg

Jag är beredd att hålla med en tidigare talare, den borde aldrig ha fått tillstånd att lämna ritbordet.
För mig ser den ut som merparten av söndersågade och "avstannade" projekt på Blocket.
Kanske scannade den projektansvarige av marknaden, kom till svenska Blocket, och kom fram till att detta var den mest förekommande designen?
Skillnaden är väl att denna levereras registrerad och förhoppningsvis startar den också.
Intressant om man får se någon i verkligheten.

Liiite knepig förarergonomi, kanske? Duktigt framåtlutad efter att ha kört naket upprätt i så många år? Pja. Det kan bli en prövning? Ser slimmad ut, men befarar att den inte är fjäderlätt. Vågar man ändå hoppas på att Hawk 11 väger in, inte sååå mycket, över 200 kg...?

View attachment 470027

View attachment 470028
Vad väger NT?
Gissningsvis så delar de en hel del av de väsentliga komponenterna.

Vad väger NT?
Gissningsvis så delar de en hel del av de väsentliga komponenterna.

Urrrk, det vill jag nog helst inte ens tänka på...!
NT1100: 238 pannor (248 med DCT).
ATn: 229 kg (DCT 240 kg).
Och den tredje - 1100 Rebel: 223 kg/ DCT 233 kg.

Fifan! Alldeles för många kilo att älska, det...

Urrrk, det vill jag nog helst inte ens tänka på...!
NT1100: 238 pannor (248 med DCT).
ATn: 229 kg (DCT 240 kg).
Och den tredje - 1100 Rebel: 223 kg/ DCT 233 kg.

Fifan! Alldeles för många kilo att älska, det...
Ja, där har du ju svaret egentligen.
Hawk kan mycket väl vara lättast i familjen, men en ganska bra bit över 200kg kommer det att vara. Troligen 215-220 beroende på lite bränslemängd osv.

Tycker den ser riktigt bra ut. Frånsett backspeglarna som helst skulle bytts ut redan i går. Motorn är ju iofs heller knappast den vackraste men så är det en parallell twin också.

Tyvärr lär den väl bli dyr på sedvanligt Hondamanér.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman