Tankar kring modellåret 2022?

Ducatis releasdatum för 2022-nyheter:
  • September 30, 2021 - "Your everyday wonder"
  • October 14, 2021 - "Mark your roots"
  • October 28, 2021 - "Rule all mountains"
  • November 11, 2021 - "A new Fighter in town"
  • November 25, 2021 - "The evolution of Speed"
  • December 9, 2021 - "Dream Wilder - DesertX"
DesertX är ju bekant sen tidigare och Streetfighter V2 känns självklar, men vilka är dom andra hojarna?
 
Ducatis releasdatum för 2022-nyheter:
  • September 30, 2021 - "Your everyday wonder"
  • October 14, 2021 - "Mark your roots"
  • October 28, 2021 - "Rule all mountains"
  • November 11, 2021 - "A new Fighter in town"
  • November 25, 2021 - "The evolution of Speed"
  • December 9, 2021 - "Dream Wilder - DesertX"
DesertX är ju bekant sen tidigare och Streetfighter V2 känns självklar, men vilka är dom andra hojarna?
Gissar att Rule all mountains är Multistrada Pikes Peak.
 
Blir en Aprilia Tuareg 660 för egen del. RS660in har redan bevisat nog för mig för att känna mig lugn med tekniken. Här ska sprättas!
Låter bra, men jag kör så jäkla illa att jag vill ha nåt lättare som jag kan vurpa med varje gång jag är ute. Såg faktiskt en DRZ på blocket som jag blev sugen på, men kan knappast hävda att den var 2022 års modell ?
 
Låter bra, men jag kör så jäkla illa att jag vill ha nåt lättare som jag kan vurpa med varje gång jag är ute. Såg faktiskt en DRZ på blocket som jag blev sugen på, men kan knappast hävda att den var 2022 års modell ?

Kalk-Tårtan!? Går i myggvikt, 83 kilo, inkl batteri. Vill man, kan man hänga på två extra batteripack och kommer ändå inte över 120 kilo totalt. Borde väl rimligtvis räcka med att damma av den med en trasa när man vurpat?

1632687775996.jpeg
 
Jag älskar att det satsas på små sporthojar, R3, KTM RC390, små kawworna mm. R7 är också en intressant hoj. Det har spårat ur totalt med effektstarka sporthojar så det är svinkul att se lätta och enklare hojar.

För 2022 hoppas jag följande:
Yamaha R9 blir en grymt prisvärd hoj. Får inte kosta mer än Aprilia RS660.
Yamaha R7 kostar max 15k mer än MT07.
Att någon tillverkare börjar bygga små vassa radfyror (t.ex. CBR 250 etc) Rätt kul med 18k rpm och vass liten fyra i bra chassie. Kawasaki har ju sin ZX25R men det är en hoj för asienmarknaden :(
R7:an verkar ju "finnas" att köpa nu.
Så, ja, det kan vara en kandidat inför kommande år:


R7.jpg
 
Förstår inte att jag helt missat V100! Herre min Skapare - vad är detta?!

Den vackraste motorcykeln, jag skådat, på synnerligen länge. Om man kan få den röda med Öhlins... Detta fick mig att totalt omvärdera precis allt.
Nu blev det ju ingen mässa i Sverige, så jag bokade biljett till Milano.
Nu ska här klämmas och kännas!
 
Ingen uppvuxen i den frihet jag hade och som då rådde kan se detta som något annat än en skräckskildring av framtiden i en ytterst osannolik film, ingen kan önska eller ens tro att ett sådant intrång i den friheten skulle kunna ske....

Men här är vi, och en stor massa självupptagna grupptänkande arbetsbin som vet sin plats applåderar det, ur led är tiden!

Ge mig en pandemi eller krig som verkligen avlivar en stor mängd folk så vi kan börja om, skulle jag vara en av de som lämnar så är det alternativet bättre än den framtid vi allt snabbare går tillmötes.

Tack för du spädde på söndagsdepressionen.....
 
Ingen uppvuxen i den frihet jag hade och som då rådde kan se detta som något annat än en skräckskildring av framtiden i en ytterst osannolik film, ingen kan önska eller ens tro att ett sådant intrång i den friheten skulle kunna ske....

Men här är vi, och en stor massa självupptagna grupptänkande arbetsbin som vet sin plats applåderar det, ur led är tiden!

Ge mig en pandemi eller krig som verkligen avlivar en stor mängd folk så vi kan börja om, skulle jag vara en av de som lämnar så är det alternativet bättre än den framtid vi allt snabbare går tillmötes.

Tack för du spädde på söndagsdepressionen.....
Var ju ganska många här på forumet som tyckte att det var en bra idé att myndigheterna i stället för individen själv är bättre skickade att göra bedömningen om man ska kunna låsa upp sina hjul eller ej, när ABS-kravet kom. Dvs. man applåderade att individen fråntogs bestämmanderätten att själv fatta beslutet. Märklig inställning. Undrar om det är en generationsfråga?
 
Var ju ganska många här på forumet som tyckte att det var en bra idé att myndigheterna i stället för individen själv är bättre skickade att göra bedömningen om man ska kunna låsa upp sina hjul eller ej, när ABS-kravet kom. Dvs. man applåderade att individen fråntogs bestämmanderätten att själv fatta beslutet. Märklig inställning. Undrar om det är en generationsfråga?
Det är väl ok om majoriteten av svenskar tycker så. Tror du att det är fallet?

Det handlar snarare om vad majoriteten av eu-parlamentarikerna tycker. Vi svenskar har mycket litet inflytande där.
 
Det är väl ok om majoriteten av svenskar tycker så. Tror du att det är fallet?

Det handlar snarare om vad majoriteten av eu-parlamentarikerna tycker. Vi svenskar har mycket litet inflytande där.
Min poäng är att jag upplever att vissa människor generellt applåderar att beslut man på individnivå är fullt kapabel att ta själv tas över ens huvud. Som om dom inte litar på sitt eget omdöme. Är det jag tycker märkligt. Och ABS-frågan illustrerar det på ett bra sätt.
 
Min poäng är att jag upplever att vissa människor generellt applåderar att beslut man på individnivå är fullt kapabel att ta själv tas över ens huvud. Som om dom inte litar på sitt eget omdöme. Är det jag tycker märkligt. Och ABS-frågan illustrerar det på ett bra sätt.
Det finns ju gråzoner också. Man kan ju tycka att individen ska få bestämma själv ibland och ibland inte.

Personligen, för Sveriges del, så tycker jag gott man kan begränsa toppfarten till 180 på alla fordon som körs på svenska vägar. Finns ingen anledning att köra fortare. Vill man köra så fort bryter man mot lagen och de som ändå vill göra det kan alltid flasha bort spärren. Eller koppla ur abs eller whatever.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top