Recent content by U-joppe

  1. Halvljusbild VFR800 -99

    Original lyser bara höger på 99:ans VFR såld i Sverige när halvljuset är på, vad jag vet. I USA lyser bägge på halvljus. Vad gäller 2 lysande på halvljus i Svedala så finns mer än en tråd att hitta på ämnet (en mkt nyligen). Men du BEHÖVER hur som helst inte ha bägge lamporna lysande på halvljus.
  2. Laddningsproblem i en VFR750 -94???

    Jo det är det... Jag tar dubbel dos gift på att det är laddningsregulatorn/likriktaren. Det är enkelt att byta, men dyrt att köpa. Du kan, om du inte känner dig helt övertygad, mäta upp laddströmmen och du kommer att finna att den är för hög. Batteriet blir varmt och kokar ofta torrt. Köp...
  3. VFR750 frågor

    Första kilometern låter lite mycket, men ingen katastrof. Lägg till 2-300 på tomgången och se vad som händer. Synka förgarsarna om det inte hjälper. Har du spänt kedjan som du ska? Framdrevet borde inte bara göra sig påmind vid växlingar. Låter allt som det ska när du (med handen) snurrar...
  4. Balansera vev efter borrning

    Andra motortyper då?
  5. Balansera vev efter borrning

    När man har borrat en motor och stoppat i kolvar som väger mer än originalkolvarna, hur balanseras veven efter det? Man kan väl inte lägga till vikt på "motviktssidan"? På en radfyra - nöjer man sig med att kolvarna är lika tunga och att man har 180 grader mellan kolvparen som balans? Det blir...
  6. Sänka framgaffel på Honda VFR 750

    Ingen mer än du kommer att märka det... Men, en sänkning på en centimeter eller enochenhalv brukar vara helt OK på en gammel-viffer. FÖRUTSATT att du har rätt häng och olja i från början. Hur som helst, sänk en halvcentimeter i taget och provkör efter varje sänkning. Om allt annat är som det ska...
  7. Cbf1000a Vs Cbr1000rr

    Vi provar igen... När man tittar på CBF1000 A och konstaterar att man i den plockar ut 100 hästar, ur en motor som i firebladen har nästan det dubbla, så undrar jag var ”nertrimmningen” sitter. Kammar och mappning antar jag. Kanske annat insprut? Är det någon som vet och i så fall hur mycket...
  8. Cb1000f/cbr1000rr

    Nä, jag fick släpp. CBF1000 A var det visst, jag börjar en ny tråd...
  9. Cb1000f/cbr1000rr

    När man tittar på CB1000 F och konstaterar att man i den plockar ut 100 hästar, ur en motor som i firebladen har nästan det dubbla, så undrar jag var ”nertrimmningen” sitter. Kammar och mappning antar jag. Kanske annat insprut? Är det någon som vet och i så fall hur mycket som ”försvinner” för...
  10. Hur ser kolfiberdämpar'n ut inuti?

    Har ingen... Hur är kolfibern förstärkt (finns det ett lager av något annat innanför, mellan kolfibern och ullen?, även epoxi är värmekänsligt så jag gissar att det sulle bli för mjukt om man inte "stagar" med något annat) Vilken tjocklek ungefär? Flera lager kolfiber?
  11. Hur ser kolfiberdämpar'n ut inuti?

    Är det nån som har en bild på hur en kolfiberdämpare är uppbyggd - en genomskärningsbild tex
  12. Porta 916

    En sista (?) fråga om ”unshrouding” bara. Det kan väl inte vara ett generellt behov hos toppar på sportmaskiner? Att portarna inte är optimala kan jag förstå av bearbetningskostnadsskäl, men att optimera flödet kring ventilen, på det sättet kan ju inte vara en kostnadsfråga. Alltså: detta...
  13. Porta 916

    Just om området kring kring ventilernas kant skriver Anders B såhär på sin eminenta sida: "... Påbörjat öppnandet kring ventilerna så att öppningsarean gentemot ventil/säte även blir lika mellan ventil/förbränningsutrymme... " Jag förstår inte vad han säger. Kan nån (Anders själv kanske?)...
  14. Ytbehandling av krökarna

    ingen?
Back
Top