TurboUrban skrev:
Tack för era svar, jag har nog fått lite kalla fötter när det gäller sänkandet av fronten, får se vad jag gör.
/TurboUrban
Du testar ju naturligtvis.
Om du gör som jag skrev och provkör så är ingen skada skedd.
Det är ju inte så att du måste kapa sönder något eller bygga om så du inte kan återställa.
Utan du sänker ner hojen över gaffeln genom att lossa ett gäng bultar i styrkronorna.
Jag kan tänka mig att hojen kan kännas lite sportigare i sitt uppförande efter detta ingrepp.
Men som någon annan skrev så skall du se till att det är rätt mängd olja och inga läckage i gaffeln tex.
Dämparn bör vara frisk.
Annars så blir det absolut inte bättre.
Vetefan om den kommer se sportigare ut med en sänkning på 20mm men den kommer kanske bli roligare.
Vad det gäller däck så hoppas jag inte du väljer efter vad som sitter original på någon hoj som måttstock.
Och defenitivt inte samma bredd.
Misstänker att det sitter ett 150 däck på din hoj.
Sätter du ett 180 däck som det sitter på en R1 så förbättrar det inte köregenskaperna då den kommer bli trögare att få omkull när det ska svängas.
DVS lite av motsatt effekt mot sänkningen i fram.
Men våga testa lite ändringar i setupen på fjädringen och lär dig vad som händer.
Men testa en sak i taget och känn om det blir bättre eller sämre.
Alla hojar har en grundinställning som ska passa "alla".
Det gör den ju till en viss gräns.
Därefter kan man finlira lite med olika justeringar och förändringar.
Se bara till att du vet var du började så du kan återgå om det blev skitdåligt!
Förvisso så frågade du efter utseendet men tänk så mycket roligare den kan bli om du kan känna att den passar dig!
Våga testa
Lycka till