Nu får det räcka. Jag har haft sporthoj som startsida i mer än 10 år, sällan skrivit, men läst och ibland kommenterat. Det är slut på det nu, ska jag behöva släcka fönster, skrolla och snart leta texten, får det va...
Öppna och kolla kopplingen, för kopplingskorgen brukar få stryk. Kolla allmäntillståndet; glappar reglagen, är styrändar och fotpinnar skadade, har avgassystemet skador osv, kolla att hojen är rak, även små smällar kan göra att ramen blir lite sned. kolla oljan efter metallpartiklar dreven kan...
SAAB hade väl frihjulet pga. problem med smörjning i långa nedförsbackar? Som jag kommer ihåg det, var det smörjningen vid avslag som var problemet vid landsvägskörning med äldre 2-taktscrossar.
Ett däck som tillåter man reder ut sladdar i 17 rondeller under en tur på blött underlag, verkar i mina ögon ha rätt bra (förutsägbara) egenskaper. Annars brukar överraskande släpp vara rätt jobbiga. Eller är det så att släppen bara provocerades fram? Då kan knappast något offroaddäck klara av...
Att den blir så het vid vanlig körning tror jag inte iom att den är vattenkyld och att du kan "rädda" den genom att ge gas. Jag skulle kolla om det är skit i tank, soppakran osv
Det kan mycket väl ha varit soppan som kokade i förgasarna(den har väl inte insprutning?). det hände med övningshojar ibland på stenåldern ;) då jag började som mc-lärare. Det gav inga bestående problem.
Det kommer aldrig bli lika bra med ett mindre hjul.
Skillnaden är att kontaktytan för ett större hjul är längre(och oftast smalare) än för ett litet hjul. Vid gruskörning så gräver hjulen ned sig lite och bildar ett spår som hjulet omges av. Den längre kontaktytan trycker hjulet i "rätt" riktning.
Reglerna för denna lista är följande. Skriver man upp sig på listan så förbinder sig att betala även om man inte kommer eller om det regnar. Banan bokas dagen innan körningen. Ändras datumet pga att väder el annat och man skrivit upp sig på listan så behöver man inte betala. Skriv vilka dagar ni...