Har testkört däcket hela morgonen på vått underlag. Summerar man det hela kan man säga att däcket funkar på landsväg med mjuka kurvor. När kurvorna blir hårdare, vägarna mindre eller en drös med rondeller dyker upp så blir däcket ett bananskal. Fick sladd i 17 av 20 rondeller och då körde jag rakt igenom de flesta. Sladden kommer helst i låg fart men på kurvig väg kan den dyka upp när man minst anar det i 70-90 också.
Ska man svänga vänster i en rondell kör man helst höger, vänder hojen och sen kör rakt igenom. Det är inte kul alls och som Ulvhamne säger så förstör det ens körstil rätt rejält.
Handlaren i Mariestad hade ju själv god erfarenhet av däcket och det vill jag inte ifrågasätta. Däremot kan man nog säga att vi inte har samma körstil och antagligen inte kör i likadan miljö eller vägar.
Ska man svänga vänster i en rondell kör man helst höger, vänder hojen och sen kör rakt igenom. Det är inte kul alls och som Ulvhamne säger så förstör det ens körstil rätt rejält.
Handlaren i Mariestad hade ju själv god erfarenhet av däcket och det vill jag inte ifrågasätta. Däremot kan man nog säga att vi inte har samma körstil och antagligen inte kör i likadan miljö eller vägar.