mas95jed
Semiprofessionell
Jag har sagt det i nån annan tråd förut, men sedan jag jobbade på en gummiverkstad har jag inte köpt något annat än Michelin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja... När jag satte på Pirellidäcket sa jag till mig själv, "lita på däcken och lita på asfalten" funkade tills nu. Känner man inte säker i vått gör man det inte i torrt heller. Är inne på det 4:e däcket med denna hoj och det ska inte få sabba körtekniken, tro mig!Även om du inte lyckas få däcket reklamerat så skulle jag råda dig till att byta det. Jag körde på ett bakdäck som var opålitligt, och behöll det av ren snålhet tills det var slut. Sabbade min körteknik ganska ordentligt. Så förutom att det är farligt, du kommer att köra sämre även efter byte till ett däck som inte är totalt värdelöst om du kör det tills det tar slut.
Han jag köpte av hade minst 3 hojar, sa han iaf. Han var också noga med att påpeka att det var ett mycket bra däck.Köp aldrig däck av någon som inte åker mc. Säljer däck själv och vägrar sälja Avon oavsett hur mycket man skulle tjäna på dem. Det är skräp!
Du får väl ringa upp och låta som Shanti Roney (MNK i P3) och fråga om du ska köra upp däcket i röven på han?
...Däckia i Mariestad har dock vissa invändningar på att reklamera däcket, dom tycker att jag bör torka av däcket med tinner för att få bort de yttersta lagret "som är så halt", även om Däckpoint har intygat att detta lager är borta. Sen vill dom att jag köra ytterligare 10-15mil i blött underlag för att se om problemet kvarstår, först då kan dom tänka sig att byta däcket. Enligt mig är detta rent galet, ska jag utsätta mig själv för ren livsfara bara för att se om det var beläggningen eller däcket den var fel på.
Undrar just om dom ersätter ev skador på hojen vid sådan "provkörning".![]()
Thinner!? På ett gummidäck?! Är det ett däckföretag som föreslog det? Det är ju fan polisanmälan på stämpling till mord eller mordförsök på det!
Vilket Avon är det? För Distanzia är ett utmärkt onroad-däck som i normalfallet inte är halt i vått. Avons sportdäck är däremot urusla...
Har ett Distanzia 130/80-17 65T,
Hittar inget datum på däcket. Hade samma problem med grepp på våt asfalt sist jag hade Avon, då med ett rent asfaltsdäck. Trodde dock handlaren visste vad han gjorde![]()
Oavsett vad så borde du skälla ut Däckia för att rekommendera skitdäck!
Skrev på förra sidan att däckia i Mölndal har intygat att slemmet är borta, körde 10 mil grus härom dagen.Satt och läste flera recensioner om Distanzia och alla vara bra. Det är ett offroad däck så våtgreppet är väl inte superbra.
Dock gissar jag att du har antingen "slemmet" kvar på sidorna av däcket. Eller har dom sålt dig ett 5 år gammalt Distanzia från Däckia.
Så burna loss däcket i en sandhög och få bort "skyddshinnan" samt kolla Datumstämpeln på däcksidan när det tillverkades. Om det är typ tillverkat 2012 är det bedrägeri![]()
Eller att du kör med fel däcktryck vilket du också bör kolla upp.
Tror inte på fullaste allvar att Distanzia är så halt som du fått uppleva för andra Distanzia ägare.
Fast just Distanzia är inget skitdäck. Jag har säkert kört slut på 5uppsättningar på pappas BMW GS använd till allt ifrån instruktör på bandagar till grusväg utan problem. Deras sportdäck däremot är sämre än DongFeng, jag höll på att highsidea en kawa ER6 på Sturup Raceway i torrt med deras sportigaste däck.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten