Jag har inte läst något inlägg i tråden men om man har sådana spörsmål blir mitt tips att sluta med detta och istället sätta sig framför teven och kolla på en jättehärlig porrfilm.
Ja, det är i alla fall vad jag tycker.
Det är inte helt trivialt att få motorer gå (fortsätta snurra) vid låga varvtal. Fåcylindriga som liksom rycker fram har ofta problem. Det förekommer även på flygmotorer faktiskt och där är det ju inte så svårspekulerat vad som kan hända.
Jag har ingen modellkoll här men om det är insprutning...
Ja det ska den. Det finns en snubbe i Åkersberga som har en amerikansk R6/03 med svensk ECU. Han har faktiskt testat och kommit fram till att trots att det sitter en svensk ECU i den, så går startmotorn faktiskt runt. :)
Fritt fram...även i sthlm!
Under flera år, har jag kört med flera hundra mc-ister på olika åkevenemang i Stockholm. Jag kan inte minnas att någon, någonsin har hållt hastighetsbegränsningarna. Vi kör hur fort vi vill – vi å'. :)
Märkligt, jag råkade precis hitta exup.txt på min disk, om den kan hjälpa.
EXUP
------
As more and more power is designed into production engines, the smooth
powerband of the street machine disappears and is replaced by the lumpy torque
curve and narrow power of the racing engine. A race engine...
Skillnaden är väl kanske att om den står ute, så ligger den vält på sidan halva tiden och är urinerad på av söders- och söder om söders alkisdrägg. I garage tenderar den istället försvinna helt.
Jag ser brukshojar av halvbuskesort i t ex Vasastan och de verkar stå ganska ok. Men om det är något fräscht som parkeras på söder, det vette fan. För ett par dagar uppskattar jag att sannolikheten är 0.62 att den står ifred.
Hej alla flygrädda. Missa inte Mayday i natt, del 8 av 10 på 4an, 01:20.
Mayday är en kanadensisk dokumentärserie från 2007 som sänds i 10 avsnitt. Programmet undersöker flygkatastrofer för att försöka ta reda på varför de inträffade. Man intervjuar piloter, analytiker och ögonvittnen...
Slangen leder till trottelhus och insug. När det är som det ska, styr ECU ventil som sitter i luftbox och kranar på/av luft till insuget vid små förändringar och vid mycket låg hastighet på motorn. Om slangen är losskopplad, är det öppen dörr med luft in till insuget. Tjuvluft.
Precis! :)
Kom på en standargrej, det är de där små (~3mm) tryckslangarna mellan trottelhus och sensorn som sitter vid luftburk på vänster sida. Dessa är ökända för att spricka precis vid anslutningarna och då blir det fel tryckinfo och allt blir fel. Plocka loss helt och inspektera. Sätt...
Det kan ju vara »vad som helst». Det kan t ex vara s k limp mode och att datoriet inte är nöjd med saker och bara tillåter ett sådant läge. Jag skulle börja med felkoder samt riva bort PC omedelbums för att eliminera det mest grundläggande.
För att gissa och spekulera vidare är det lätt hänt...