Hejsan,
Jag behöver era kloka kunskaper nu verkligen, för något tråkigt har hänt med min Aprilia RSV-R 1000 06:a (inkl PowerCommander 3, Mivv Slipons & K&N luftfilter) idag
Precis efter det att jag hade tankat 95 på Statoil, full tank, han jag bara köra ca 500 m så:

Jag lyckades dock köra hem hojjen väldigt lugnt den sista milen, i ca 70 km fart. Men, kan den ha tagit skada maskinellt sett tror ni för att jag kört på ev en cylinder? Får den 2:a cylinder smörjning fast den bara rullar med liksom?
Jag är väldigt orolig nu...vad kan ha hänt tror ni?
Jag behöver era kloka kunskaper nu verkligen, för något tråkigt har hänt med min Aprilia RSV-R 1000 06:a (inkl PowerCommander 3, Mivv Slipons & K&N luftfilter) idag

- Började motorn baktända rejält, speciellt på motorbroms. Den baktänder i princip 30-40% av alla totala kolvslag upplever jag det som.
- Ca 50% av motorns kraft verkar borta, och den låter faktiskt som en Honda 500 med en cylinder typ.
- Precis efter att jag drar av gasen helt, så rusar motorvarvet upp ca 500-800 varv under 2-3 sekunder, för att sedan lägga sig på normal tomgång efter ca 4-5 sek.
- Hojjen skakar mer än vanligt på tomgång.

Jag lyckades dock köra hem hojjen väldigt lugnt den sista milen, i ca 70 km fart. Men, kan den ha tagit skada maskinellt sett tror ni för att jag kört på ev en cylinder? Får den 2:a cylinder smörjning fast den bara rullar med liksom?
Jag är väldigt orolig nu...vad kan ha hänt tror ni?