Hyfsad säker parkering i Sthlm?

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Då var det dax att hämta hem en ny hoj snart :banana

Jag kommer att få den i sthlm och hänga där ett par dagar i samband med köp. Min fråga är, var kan man parkera den hyfsat säkert utan att någon nallar den! Helst på södermalm och gärna runt skatteskrapan.

parkeringsgarage? eller är det bara att glömma?

fisken

Jag ser brukshojar av halvbuskesort i t ex Vasastan och de verkar stå ganska ok. Men om det är något fräscht som parkeras på söder, det vette fan. För ett par dagar uppskattar jag att sannolikheten är 0.62 att den står ifred.

Du lär få korttidshyra förråd på Shurguard eller motsvarande, ställer du den på söder kommer Leila K och snor den.....

Jag ser brukshojar av halvbuskesort i t ex Vasastan och de verkar stå ganska ok. Men om det är något fräscht som parkeras på söder, det vette fan. För ett par dagar uppskattar jag att sannolikheten är 0.62 att den står ifred.

hahaha

men parkeringsgarage då? eller kört det med?

Det beror ju lite på vad det är för hoj och hur stöldbegärlig den är.
En fd kollega som tidigare jobbade i Värtahamnen brukade parkera sin Buell olåst när han jobbade. Hans förhoppning var att någon skulle stjäla skräpet, men han kunde bara konstatera att inte ens klientelet i Värtahamnen ville ha en olåst Buell.

Säkraste MC-parkeringen i stan?

Förmodligen MC-parkeringen "på Gatan" på Kungsholmsgatan vid Polishuset.. Bredvid hojen står alla snutbilar och poliserna som själva åker MC parkerar där.
Korsningen Wargentinsgatan/Kungsholmsgatan

Tycker Shurguard idéen lät bra annars skulle jag nog åka hem med hojen illa kvickt. Bor rätt så nära Söder själv och jag blir lite mörkrädd från andra sidan bron :)

Jag tror det finns plats för en hoj i vårt shurgardförråd (ringvägen) om du vill ställa undan den ett par dagar.

Testa att slå en signal till Stockholm Parkering. De har bland annat kvällsparkering i vissa parkeringshus. Jag tror att den minsta hyrestiden för en vanlig p-plats är en månad, men det kan det kanske vara värt för att hojjen ska få stå ifred.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back