Justering av Powercommander?

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Hoj!

Satt en PC3 (ej usb) på Gixxern (2001 K1 1000) när jag köpte den, säljaren sa att "jag har kört på låg läge det räcker för mig" ??? , jag har inte hittat ngn info som säger att man kan göra ngra register ändringar??

Jag tycker hojen kan vara lite "laggig" mellan växlingarna ibland..dvs som en liten fördröjning, det blir inte full makaron direkt tycker jag, kan vara inbillning oxå.

Ngn som VET hur den verkligen fungerar PC3:an ?

powercommander2001str.jpg

Skaffa dig en nollmodemkabel eller seriellkabel som det kallas. Plugga in boxen till datorn och tanka hem programvaran från powercommanders hemsida. Antingen kör du in en mapp som finns att ladda hem, eller så justerar du den manuellt. Ev. kan det finnas "acc-pump" mjukvara med.
Kör samma modell på min Mille...

Kan "låg läge" vara tändningsmapp? Vissa äldre PC har justering för det. Har själv ingen koll på de äldre dock men kan kanske vara värt att kolla upp.

Skaffa dig en nollmodemkabel eller seriellkabel som det kallas. Plugga in boxen till datorn och tanka hem programvaran från powercommanders hemsida. Antingen kör du in en mapp som finns att ladda hem, eller så justerar du den manuellt. Ev. kan det finnas "acc-pump" mjukvara med.
Kör samma modell på min Mille...

Jag har nog en kabel! ska tanka in programvaran och om det finns ngn här som kan läsa ut ngt ev galet..lr om det är en std mapp som ligger i?

Låg läge avser den lägre delen av varvtalsområdet. Han har uppenberligen ingen aning om hur en PC3 funkar.

Om du loggar in med korrekt programvara i boxen hittar du en såkallad mapp. Denna är antagligen en nollmapp, med en massa nollor i samtliga rader och kolumner. Dessa nollor representerar hur mycket bränsle som läggs till jämfört med originalboxen. Med andra ord, står det 10 i någon ruta betyder det att PC3:an lägger till 10% mer soppa vid det givna varvtalet/trottelpositionen. Det kan också stå -10, då betyder det att PC3:an drar ifrån motsvarande mängd från originalboxens insprutsmängd. PC3:an modifierar alltså den signal som originalboxen sänder till spridarna.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025