Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det intressant är hur liten prestandaskillnaden egentligen är med tanke på att det är nästan dubbla effekten i R6-an.

Intressant vore att jämföra varvtider med samma förare, gissningsvis är skillnaderna mindre där då chassi och fjädring är betydligt bättre på R7… :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

View attachment 533306

wow-weird.gif

Det finns några saker kvar för den som vill färdigställa hojen helt. Temperaturplugg ska monteras, pluggen medföljer. Neutrallampan behöver kopplas in, kopplingsschema medföljer.
Det är inte ens ett färdigt bygge? Det är väl iofs inte hemskt ovanligt, men ändå.

Det intressant är hur liten prestandaskillnaden egentligen är med tanke på att det är nästan dubbla effekten i R6-an.

Intressant vore att jämföra varvtider med samma förare, gissningsvis är skillnaderna mindre där då chassi och fjädring är betydligt bättre på R7… :)
Tyckte inte fjädringen var dålig eller problemområde på någon av generationerna av R6. Tvärtom var den ganska bra när man ställt in den. Så att den är ett underverk som plötsligt gör allt bättre köper jag inte. Köper mera att hela paketet med alla förarhjälpmedel gör att den sämre- eller genomssnitts-föraren kan hålla ett högre tempo än med de första generationerna, som krävde lite talang för att gå snabbt.

Ang R7 0-200 ca 18-27s..
Det var banne mig en siffra med imponerande ackuratess! Den högre siffran är det om man startar på 6an eller?
Jag inkluderade inte hela svaret om den tiden även om jag också frågade.
Men för dig
"FastestLaps listar 0–200 km/h på 26,9 s och toppfart 216 km/h, men deras egna data visar också 0–100 på 4,0 s och kvartsmilen 14,6 s, vilket avviker kraftigt från andra instrumenterade tester. MotoStatz listar i stället R7 på 0–60 mph 3,27 s, kvartsmilen 11,64 s @ 116 mph och cirka 139 mph toppfart, vilket är betydligt mer förenligt med vad man brukar se för en 72–74 hk R7.

Det finns för stor spridning i publicerade 0–200-data för att jag skulle sätta 26,9 s som ett enda definitivt värde. Eftersom R7 närmar sig sin toppfart redan vid 200 km/h blir de sista 20–30 km/h dessutom väldigt långsamma.

Så:
R7 är mycket långsammare än R6 till 200, men jag skulle inte längre säga “26–27 s” utan förbehåll."

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu