Hayabusa-tråden

Så försök mäta hur mycket ljus olika H7 lampor ger i en GSX1300R Strålkastarkopia från ALI express.
H7 Lampan fixeras i sockeln med en "rulle aluminiumfolie" under den ståltråd för fixering som inte räcker till riktigt.
Sammanfattning:
Om Referensen
är en Halogen 12 Volt 55W H7 lampa med 100% vid 13,00 Volt DC från Nätaggregatet
så gav en Xenon 40W H7 lampa ca 3 ggr så mycket ljus
så gav en LED H7 Philips Ultinon Access 2500 lampa ca 2 ggr så mycket ljus.
Mätningen gjordes på 5 mätpunkter i sida med 9 cm mellan varje mätpunkt motsvarande en vinkel på 2 x 5,5 grader i sida
och 6 mätpunkter i höjd med 4,5 cm (eller 9 cm), totalt 27 cm mellan yttersta mätpunkterna i höjd motsvarande ca 5,0 grader totalt vertikalt dvs vid varje mätning mättes ljuset på 30 olika punkter. LED H7 Philips Ultinon Access 2500 lampan testades också vi 14,00 Volt på nätaggregatet men det ledde bara till att först ökade strömmen och sedan minskade strömmen under mätningen, kanske ett temperaturskydd ? Det lönar sig alltså inte med extra 2,5 mm2 kablage och reläer till Philips LEDn för mer ljus än med GSX1300R Originalkablage.
Detaljer
1785093524915.png

Last edited:
Eftersom jag nu kört runt i 10 år med passagerarsadel men utan passagerare/fruntimmer så tänkte jag sätta tillbaka den/det klassiska aerodynamiska ägget/ensitskåpan/Hump'en

Kortfattat, finns en modd så man kan använda ensitskåpan som ett litet extra osynligt förvaringutrymme.
Inte stort, men alltid något. (Exempelvis för en batteridriven däckpump, first aid kit, eller i mitt fall kanske en sådan här om man ska dra iväg lite längre)
Screenshot_20260813_191530_AliExpress.jpg
Powerbank, däckpump,hjälpstart i ett

Fanns väl lite olika varianter på "quarter turn-skruvarna" men jag fastnade för de som inte ramlar loss helt, utan sitter kvar i bottendelen när man öppnar den.
Köpte kitet från Roctexo och blev överraskad hur generösa de var. Fick dubbla uppsättningar av alla komponenter.
20260810_215847.jpg
20260810_220013.jpg

Last edited:
Eftersom jag nu kört runt i 10 år med passagerarsadel men utan passagerare/fruntimmer så tänkte jag sätta tillbaka den/det klassiska aerodynamiska ägget/ensitskåpan/Hump'en

Kortfattat, finns en modd så man kan använda ensitskåpan som ett litet extra osynligt förvaringutrymme.
Inte stort, men alltid något. (Exempelvis för en batteridriven däckpump, first aid kit, eller whatever)

Fanns väl lite olika varianter på "quarter turn-skruvarna" men jag fastnade för de som inte ramlar loss helt, utan sitter kvar i bottendelen när man öppnar den.
Köpte kitet från Roctexo och blev överraskad hur generösa de var. Fick dubbla uppsättningar av alla komponenter.
View attachment 531529
View attachment 531530

Det får bli ett Vinterprojekt och kolla på

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...