Frågor man vågar ställa

Råka kolla lite på friidrott, anyhuu jo så kuta dom ett varv tror jag det var.

Vinnaren springer på 48 blankt enl. målfotot men strax efter korrigeras tiden till 47.89.

Vad beror detta på, vad gör den ena tidtagningen mer korrekt än den andra o.s.v.?

Om kinesiska tullen vill veta Country of diffusion för en komponent innehållande halvledare och det rätta svaret är Taiwan, vad svarar man då?

Är det någon bankörning denna eller kommande veckor? Har inte licens i Sverige och är duktigt rostig, så helst någon SMC-kurs, eller privat körning.

Bra drag här…

Var beställer man kläder ifrån för snabb leverans? Letar efter alpinisters airtech 5 och ett par brallor. OneBike hade tyvärr inte byxorna jag är på jakt efter (Held Karakum).

Är det någon bankörning denna eller kommande veckor? Har inte licens i Sverige och är duktigt rostig, så helst någon SMC-kurs, eller privat körning.
Bäst chans finns nog att få plats på en KNIX, även om chansen är liten.

Sen har jag för mig att Gröndal (Eskilstuna) har öppen depå med jämna mellanrum.

Visst, det är små banor men ändå banor...

Skulle Hausswolff ha en dag på bana i närtid kan jag varmt rekommendera dem. Bra arrangör!

Bäst chans finns nog att få plats på en KNIX, även om chansen är liten.

Sen har jag för mig att Gröndal (Eskilstuna) har öppen depå med jämna mellanrum.

Visst, det är små banor men ändå banor...

Skulle Hausswolff ha en dag på bana i närtid kan jag varmt rekommendera dem. Bra arrangör!

Det finns inte en kalender någonstans såhär i digitala tider? Eller måste man leta på varje arrangörs anslagstavla?

Hittade dessa via SMC.

8d1ade47f6998c4d90008f4be6dc2eeb.jpg

Var står dom någonstans?
Det kan vara batterilager för kommande elbilsladdare där nätet är för svagt.

Bytt till tail tidy. Allt ok men jag försnillade en liten röd rund reflex som var med i paketet som man skulle klistra fast med superlim på själva nummerskylten. Nu undrar jag, måste röd reflex bak vara rund eller en viss storlek för att man ska klara besiktningen? Funkar det att köpa en rund reflex med hål i för skruv (är till cykel på biltema) och limma på skylten? Eller röd reflex tejp en bit? Och hur kollar man detta på en bandag med smc, är det nån som kollar att den reflexen finns?

Känns som ett riktigt i-landsproblem, men vill lösa det förstås ❤️

Bytt till tail tidy. Allt ok men jag försnillade en liten röd rund reflex som var med i paketet som man skulle klistra fast med superlim på själva nummerskylten. Nu undrar jag, måste röd reflex bak vara rund eller en viss storlek för att man ska klara besiktningen? Funkar det att köpa en rund reflex med hål i för skruv (är till cykel på biltema) och limma på skylten? Eller röd reflex tejp en bit? Och hur kollar man detta på en bandag med smc, är det nån som kollar att den reflexen finns?

Känns som ett riktigt i-landsproblem, men vill lösa det förstås ❤️
Reflexen bak på mina hojar är kvadratisk så rund är inte ett måste.
Den behöver dock vara E-märkt och får inte vara trekantig har jag för mig.
Sen finns det säkert en massa andra regler som man kan googla fram.

Lycka till. 👍

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...