Efter ha ägt den här hojen i 4,5 år och varje år skällt på mig själv "att jag borde byta till en tail tidy". Men det har alltid kommit något på ToDo listan som fått gå före. Nu köpte jag iaf kittet för några veckor sedan men blev skrämd av alla delar till el. Kollat filmer på youtube hur man byter och hoppades kunna återanvända både blinkers och skyltbelysningen.
Sen var jag tvungen att köpa lite nya verktyg, separationer och barn som flyttar hemifrån så försvinner en hel arsenal av tillgängliga verktyg så det behövde jag också fixa innan jag skulle påbörja Rockkattens BBL
Så idag var dagen för operationen. Vädret var bättre än väderprognosen sagt men nä ingen hoj körning för att prokastinera ännu mer. Svalt garage är ju rätt skönt också. Få loss elkontakterna tog tid, trångt och lite otålig men till sist så. Sen gick allt bra, förutom att skyltbelysningen inte gick att återmontera utan i kittet är en sån liten belysning med men det där att börja med krympslang och få till elkoppling (utan verktyg för det eftersom jag trodde jag skulle kunna återanvända den befintliga lampan) så beslutade jag mig för att skita i den tills vidare. Jag ska byta däck på verkstad strax så då får mekanikern där fixa tänker jag. Hade ju varit kul att bli klar själv men jag är nöjd ändå. Sen hade jag glömt superlimmet så den lilla reflexen som skulle limmas på fick också vänta.
Orkade tvätta hojen i vår tvätthörna i garaget också men ingen körning idag, blev trött efter allt.
Stod och njöt av hojens utseende innan jag begav mig hemåt. Stod o log ensam där en lång stund.
Jo den distans klossen som var med lät jag bli, för isf hade jag behövt köpa nya längre skruvar (eller bult eller vad det nu heter, jag fick googla vad blocknyckel heter, demens är på ingång eller nått för jag glömmer vad allt heter). Behöves den tro? Det gick att fästa utan och kändes stabilt och blinkers fungerar som de ska.
Jag är nöjd även om det inte blev perfekt.
View attachment 530491