Harley Davidson m fl glidarhojar

Det skramlar, vibrerar och ser lite halvrisigt ut men kul var det, roligare att köra än RK. 😆

Skall hämtas senare i veckan och sen får jag förmodligen äta upp det här "med att skruva.." 😅

View attachment 529369
Det blir väl i alla fall att skruva tillbaka och skruva fast allt som skakar loss.
Loctite är din vän.

Sagt och gjort provkörde jag en Dyna från 2003 och maken till rolig upplevelse....
Det skramlar, vibrerar och ser lite halvrisigt ut men kul var det, roligare att köra än RK. 😆

Skall hämtas senare i veckan och sen får jag förmodligen äta upp det här "med att skruva.." 😅
köpen annan, jag har en 05 wide glide o den verkan skramlar eller vibrerar. o skruvar på den gör jag alldrig, utöver service ibland. den bara går o går
View attachment 529369

Själv väntar jag otåligt på min nya Heritage Classic Just nu på en containerbåt på väg ut på Atlanten

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har inte så många ännu, den behöver ju lite rekond 😅

View attachment 529411
Mycket fin wide glide. Du har det tjockare däcket / hjulet fram, så den ser lite ut som en fat boy. Helande frekvenser hur som helst. Njut av den.

Tänk vad tiden har förändrat SH. 2005 hade man blivit totalt
utskrattad, hånad om man nämnt HD.
Ev bannad 10 år:machinegu
Det finns ju en gruppindelning av olika hojtyper med folket och kulturen som följer varje kategori. Och det gör allt bara mer spännande. Mångfalden av utseenden och egenskaper lockar i alla fall mig att utforska varje del av ämnet. Sen kan man väl kivas lite kring detaljerna på ett vänskapligt och ofeminiserat sätt ;) Själv har jag naturligtvis minst en hoj av varje, undantaget just sporthojar då jag är lite för rädd för dom höga hastigheterna, dock med bibehållen respekt och fascination av maskineriet och estetiken.

Mycket fin wide glide. Du har det tjockare däcket / hjulet fram, så den ser lite ut som en fat boy. Helande frekvenser hur som helst. Njut av den.

Tack, jag tror det är en Super Glide där framgaffelkronorna bytts till bredare. Lampan är visst bytt också till en mindre. Någon "100 års version", vet inte om det är något speciellt förutom att den har (i min mening) ett fulare tankemblem.. 😝

min 05 wide glide.
enda problem jag haft med den är bränsle slangarna i tanken som jag fått byta pga att det skarvs hål på dom. klassikt fel. men dom nya är slang i slang så då händer det inte. så börjar din HD gå som påse nötter hosta o hacka o kännas som den går snålt är det sannolikt lågt bränsle tryck pga hål i slangen
22745d4f-6aca-4db9-bd37-9fedc3292c43.jpg

Last edited:
Tänk vad tiden har förändrat SH. 2005 hade man blivit totalt
utskrattad, hånad om man nämnt HD.
Ev bannad 10 år:machinegu

Det är ju lite det som är charmen i MC-kulturen Lite kul är det att köra HD i Umeå där jag bor. Här är det ganska glest med HD vad jag kan se, men det kryllar av BMW GS(måste vara den vanligaste hojen i stan tror jag) andra ADV- hojar och naked-hojar. Man sticker liksom ut i mängden med sin nya HD och det är lite roligt.

Sedan att en del skrattar åt en och tom stör sig på att man kör HD är ju bara roligt Alltid kul när man retar nån och varför skall man vara som alla andra?

Jag får tex mycket kommentarer om Trump hit och dit….

Skickat från min iPhone med Tapatalk

min 05 wide glide.
enda problem jag haft med den är bränsle slangarna i tanken som jag fått byta pga att det skarvs hål på dom. klassikt fel. men dom nya är slang i slang så då händer det inte. så börjar din HD gå som påse nötter hosta o hacka o kännas som den går snålt är det sannolikt lågt bränsle tryck pga hål i slangen
View attachment 529429
Snygg, gillar din bakskärm mkt mer 👍

Sedan att en del skrattar åt en och tom stör sig på att man kör HD är ju bara roligt
emoji28.png
Alltid kul när man retar nån och varför skall man vara som alla andra?
Är det då man backar in hojen mot gångbanan och brassar på med lite extra krut i rören rakt mot 'tanterna' så hörapparaterna distar?

Man skäms ju lite för att åka runt när det inte är lite rent iaf så jag körde en liten snabbpolering. Den rullar dagligen så jag får fixa det ordentligt senare.. 😅

IMG_8933.jpegIMG_8932.jpeg

Av någon outgrundlig anledning så känns det rätt att lyssna på Village People efter att sett en del bilder på motorcyklar i denna tråd! :rofl:cool:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back