SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ska jag vara brutalt ärlig så har jag också jävligt svårt att hitta någon motivation att göra något på jobbet.
Det är helt enkelt åt helvete för tråkigt, och tar upp allt för mycket tid. Tjänar inte mer, och framförallt kan inte jobba mindre bara för att jag skulle få mer gjort.
Söka annat, javisst, men om det är något som kunde vara det minsta intressant, eller ens ekonomiskt försvarbart att hålla på med så förväntar sig eventuella arbetsgivare att man ska gå i skola i 7 år, samt helst ha gjort aldeles precis exakt samma jobb tidigare.
Visst jag förstår att det är "säkrare" att anställa någon med dokumenterad kompetens, men vari ligger motivationen?
För mig är det mycket intressantare att göra något helt nytt.
Vem fan vill göra ett jobb som man KAN redan? Igen och igen?
Mycket roligare att leka runt med något man inte har någon aning om.
Det är helt enkelt åt helvete för tråkigt, och tar upp allt för mycket tid. Tjänar inte mer, och framförallt kan inte jobba mindre bara för att jag skulle få mer gjort.
Söka annat, javisst, men om det är något som kunde vara det minsta intressant, eller ens ekonomiskt försvarbart att hålla på med så förväntar sig eventuella arbetsgivare att man ska gå i skola i 7 år, samt helst ha gjort aldeles precis exakt samma jobb tidigare.
Visst jag förstår att det är "säkrare" att anställa någon med dokumenterad kompetens, men vari ligger motivationen?
För mig är det mycket intressantare att göra något helt nytt.
Vem fan vill göra ett jobb som man KAN redan? Igen och igen?
Mycket roligare att leka runt med något man inte har någon aning om.