Idag är jag förbannad därför att...

Jag blev nyss varse att dom äntligen ska fixa vägen förbi mig ordentligt.

" Arbetet kommer pågå två somrar och vara klart under hösten 2027. För att minska påverkan på trafiken ska arbetet göras på natten."

Kanske läge att skaffa ett nattjobb i två år då.... Eller en husvagn och bo i skogen...

Starta eget inom okänt område så kan du leka runt på egen bekostnad?
Du är klok du.
Ja det är väl målet, tyvärr saknas kapital.

Det sagt så är det ju inte så att det är särskilt vanligt att de med "dokumenterad kompetens" nödvändigtvis är bra på sitt jobb heller direkt.
En utbildning säger ju mest att man är bra på att rätta sig i ledet och sitta av tiden, vilket visst, i vissa fall kan vara positivt, eller i alla fall vad man letar efter som arbetsgivare.
Och att man jobbat med samma arbetsuppgifter på två-tre andra arbetsplatser tidigare... -Jaha, varför är du inte kvar där då...?

Bägge hyfsat dåliga måttstickor på vad du kan leverera.

Ajaj, drog av skosnöret på väg ut så jag hastade bort till min gamla skomakare på hörnet, som nu visade sig vara ett....Apotek :3freak

En utbildning säger ju mest att man är bra på att rätta sig i ledet och sitta av tiden, vilket visst, i vissa fall kan vara positivt, eller i alla fall vad man letar efter som arbetsgivare.

Ett utbildningsbevis eller examen säger även att du bevisligen har lyssnat och memorerat något som du senare verifierat genom tentamen eller examination.

Har du gjort det en gång kan du göra det en gång till, exempelvis genom att ta instruktioner och komma ihåg dem vid en ny anställning.
Det kan även påvisa att du i alla fall haft grundläggande teoretiska kunskaper om något.

Ett utbildningsbevis eller examen säger även att du bevisligen har lyssnat och memorerat något som du senare verifierat genom tentamen eller examination.

Har du gjort det en gång kan du göra det en gång till, exempelvis genom att ta instruktioner och komma ihåg dem vid en ny anställning.
Det kan även påvisa att du i alla fall haft grundläggande teoretiska kunskaper om något.
Eller så fuskade du eller köpte din examen. Jag vet en etnisk grupp där majoriteten av folk med diplom köpte dem.

Nu tänkte jag vara synnerligen dum i huvudet och skriva "Det kan väl alla", men, ja .....

Det är i vilket fall en grundläggande egenskap som man borde besitta när man passerat 10, och att sätta närmare ett decennium på att påvisa den känns mera som jag sade, att sitta av tiden.

Att skriva tentamen är en skicklighet i sig, och det finns många som är bra på att plugga in något för ett prov för att sedan glömma.
De flesta av myndigheter utfärdade "kompetensbevis" är dessutom flervalsfrågor, och där kan man bara lära sig hur proven är uppbyggda och skriva på det. Jag är hyfsat säker på att jag kan skriva godkänt i vad som helst av dessa, utan att jag egentligen kan något om ämnet. Det brukar vara dyrt dock.

Nya Blocket.se. Hur kan man släppa något så kasst?
Skäms!
Det är väl inte konstigare än att Västra Götaland Regionen släppte Millenium, vårdprogram där det tog en läkare 1 timme att skriva ut ett recept !

Jag blev nyss varse att dom äntligen ska fixa vägen förbi mig ordentligt.

" Arbetet kommer pågå två somrar och vara klart under hösten 2027. För att minska påverkan på trafiken ska arbetet göras på natten."

Kanske läge att skaffa ett nattjobb i två år då.... Eller en husvagn och bo i skogen...
Ta två sommarsemestrar med hojen långt hemifrån ?

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back