2026 Estrella Galicia 0,0 GP of Brazil

motogp-gresini-brasile.jpg@webp

Är det Framdäcket som inte bedöms klara mer än 23 varv ?

Är det Framdäcket som inte bedöms klara mer än 23 varv ?
Det var banans tillstånd (”track degradation”) som var problemet tyckte jag de sa, inte däcken. Som sagt, praktskandal att banan inte håller måttet, men kanske kul om det betyder att förarna kan satsa lite mer i racet pga att de inte behöver passa på däcken lika mycket pga kort race?!

Det var banans tillstånd (”track degradation”) som var problemet tyckte jag de sa, inte däcken. Som sagt, praktskandal att banan inte håller måttet, men kanske kul om det betyder att förarna kan satsa lite mer i racet pga att de inte behöver passa på däcken lika mycket pga kort race?!
Knepigt det där med asfalt !

Aprilia visar att slutet på förra säsongen inte var någon tillfällighet. 👍
Och man såg på Bez igår att han INTE var nöjd med att vara näst bästa Aprilia. 😁

Kul fight mellan DiGia och Marc! 😊

Ska bli spännande att se nästa race om Aprilia dominerar även där. 🤔

Och stackars Bagnaias kräftgång fortsätter. 😟

Jag läste nånstans (var vet jag inte) att ytan på asfalten hade luckrats upp under racet och gjorde greppet sämre och sämre. Tyvärr kan jag inte ta till mig italiensk och spansk text, men jag misstänker att det skulle kunna finnas artiklar om det på de språken.

Jag läste nånstans (var vet jag inte) att ytan på asfalten hade luckrats upp under racet och gjorde greppet sämre och sämre. Tyvärr kan jag inte ta till mig italiensk och spansk text, men jag misstänker att det skulle kunna finnas artiklar om det på de språken.
Simon P.png

Jo greppet försämrades väl ?
Normalt brukar detta (greppet försämras under loppen) skyllas på att föraren inte är så bra på att "spara på däcken". Och Soft tappar greppet snabbare än Medium och Medium tappar greppet snabbare än Hard. Så Soft har bättre grepp i början av loppet men i slutet av loppet har förarna med Medium bättre grepp än Softförarna. Och så Vidare. Kruxet i Brasilien var att hårdaste framdäcket Hard var det däck som gav bäst grepp redan under Q2. Och något hårdare däck fanns inte till loppen.
Bezzechi, några varvtider:
Varv 2: 1:18,847
Varv 8: 1:18,851
Varv 16: 1:18,946
Varv 22: 1:18,900
Varv 23: 1:19,459

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage