Ska man vara orolig för USA?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Och där har forumets källarelit sänkt nivån igen.

Tycker ni själva att ni tillför något, eller är det någon slags självterapi att sitta och gnälla inför publik?

Kör ni samma stuk i fikarummet? ”Öh.. leffe.. kolla fuckface asså… så gubb-sur… höhlhö… tullar….öh öh… grymt, snork…”

Tycker ni själva att ni tillför något, eller är det någon slags självterapi att sitta och gnälla inför publik?

Kör ni samma stuk i fikarummet? ”Öh.. leffe.. kolla fuckface asså… så gubb-sur… höhlhö… tullar….öh öh… grymt, snork…”
Eller så scrollar du bara förbi inlägg som inte behagar ditt sinne, samtidigt som du funderar på om du själv kan bidra med något i tråden förutom gnäll på andras inlägg.

Eller så scrollar du bara förbi inlägg som inte behagar ditt sinne, samtidigt som du funderar på om du själv kan bidra med något i tråden förutom gnäll på andras inlägg.

Gnäller du på mitt gnäll på erat gnäll? Ironin och självinsikten sitter verkligen i olika vågskålar.

Jävla muppar.

Idag håller gubb-sur tal i Davos.

Ska vi gissa på "oldies but goldies"?
-Jag vann 2020!
-USA är det hetaste landet i värden!
-Vår ekonomi är bättre än någonsin!
-Alla priser har gått ner.
-Dom har byggt tusentals nya fabriker i USA.
-Vi har tagit in "trillions of dollars"!
-Affordability is a democratic "hoax"!
-Vi har sänkt läkemedelspriset med 500%!
-Vi behöver Grönland för USA's nationella säkerhet. Och världens!
-Ingen har gjort så mycket för NATO som jag!
-Ja har stoppat 8 krig!
-Pratar ni fortfarande om Epstein?
-Nån som vill köpa Venezuelas olja?
-Nån som vill vara med i fredsrådet för $1B? Om inte får ni 200% tullar.
🤔
Jag tyckte mig höra att han sa att han sänkt läkemedelspriserna med 600%.

Har du möjlighet att lugna oss med något bra USAs nya regim gjort för världen senaste året?
Tråden är skapad för att lyfta problem med hur de behandlar resten av världen.

Läge att starta en spinoff? " Varför hamnade vi här?" Kanske blir mer sakligt och aaaaningens högre nivå än vad denna tråd har nu?

hej
så ni the donald trump show på tv igår ?
vad tyckte ni
jag ser en röd skrämmande tråd rakt genom. som ger vippar tillbaka till 30 talets tyskland, du måste tänka som fuhren annars så försvinner du.
ice springar runt o samlar in alla möjliga folk o deporterar dom, HMMM gjorde inte ss likadan
en folkvald senator blir slängt i marken o förd bort pga att han inte tycker likadan som trumph, HMMM gjorde inte ss likadan
hitler mördade sin bästa vän röhm, för att han var rädd att han skulle bli för stark med sitt SA o sätta sej upp emot hitler.
trumph sticker oxå sina "vänner" i ryggen om dom inte gör som han säger.
som macron som inte vill vara med i hans nya FN, då ska han direkt straffas med 200% tullar på champagne
när nån journalist frågade om han var diktator sa han " kanske dom vill ha en diktator"
i mina ögon har usa blivit en blandning mellan nazi tyskland o nordkorea
jag har varit i usa o jag var inte imponerad
vänter med spänning på va han ska säga i davor.
hoppas att någon verkligen vågar säga till han att nu är det fan nock

Det tror jag inte, men han hade iaf försökt argumentera sakligt för sin åsikt.

Sakligt som tex hur mycket Trump har sänkt köpkraften för Average Joe?

1000042249.jpg

Och ovanpå den försvagade dollarn har det alltså tillkommit en massa tullavgifter. Joe måste skratta hela vägen från jobbet till banken.

Bifogat

• 1000042248.jpg
    1000042248.jpg
    326.7 KB · Visningar: 7

Fikarummet? Ingen av dem har väl jobb, inte haft på många år heller vad det verkar.

Skickat från min SM-A556B via Tapatalk

Lyssnar lite på hur Trump står och berömmer sig själv i Davos, och fyfan, jag blir illamående...! Nu är jag inte så bra på engelska, men jävlar vad jag hatar karln!

Läge att starta en spinoff? " Varför hamnade vi här?" Kanske blir mer sakligt och aaaaningens högre nivå än vad denna tråd har nu?
Ja men få av skribenterna i denna tråd kommer ju kunna/vara välkomna att bidra.
Vore absolut en bra tråd samt vägen härifrån.

P1 Vetenskapsradion nu om Trump, Grönland, klimatforskningen. Lite intressant, framförallt mer intressant än att läsa en massa gubbiga Nooshi kloner som får Jens Ganman att verka intellektuell.

De första 45 minuterna av talet är utöver det vanliga en reträtt.

Sälj Grönland nu, släng med Grekland också.

Fake news levererar som vanligt, 8 miljarder och ingen kan engelska ens.
Svt påstår att Trump sade att USA ägt Grönland.

Idag håller gubb-sur tal i Davos.

Ska vi gissa på "oldies but goldies"?
-Jag vann 2020!
-USA är det hetaste landet i värden!
-Vår ekonomi är bättre än någonsin!
-Alla priser har gått ner.
-Dom har byggt tusentals nya fabriker i USA.
-Vi har tagit in "trillions of dollars"!
-Affordability is a democratic "hoax"!
-Vi har sänkt läkemedelspriset med 500%!
-Vi behöver Grönland för USA's nationella säkerhet. Och världens!
-Ingen har gjort så mycket för NATO som jag!
-Ja har stoppat 8 krig!
-Pratar ni fortfarande om Epstein?
-Nån som vill köpa Venezuelas olja?
-Nån som vill vara med i fredsrådet för $1B? Om inte får ni 200% tullar.
🤔
Något om att "Norge" borde ha gett honom fredspriset.
Att Europa dragit sig själva i skiten genom för stor invandring (EN sak jag nog ger honom åtminstone delvis rätt i)
Europa har parasiterat på USA genom förmånliga handelsavtal.
Frihandel är kommunistiskt
Kapitalismen har en ny sheriff (tror dock han egentligen menar maffiaboss)
Mervärdesskatt är egentligen tullar. Men amerikansk 'sales tax' är det inte.
Danmark har varit en dålig allierad i NATO.
USA är inte intresserade av att försvara Europa mot Ryssland (men vill ändå gärna ha kvar sina baser där för att kunna slå mot mellanöstern)
Tyckte vi prickade in en hel del redan under de första 5 minuterna. 👍😅

Ser j@vligt orkeslös ut men va fan, gubb-sur är snart 80 och fick en skitresa till Davos.

edit: Han vill öppna för nya förhandlingar för att överta Grönland.
Så länge det inte är ett militärt övertagande och grönlänningarna är med i förhandlingarna så fine! 👍

Last edited:
Sakligt som tex hur mycket Trump har sänkt köpkraften för Average Joe?

View attachment 524878

Och ovanpå den försvagade dollarn har det alltså tillkommit en massa tullavgifter. Joe måste skratta hela vägen från jobbet till banken.

En svagare dollar är givetvis ett problem om man vill ha en ekonomi som är starkt beroende av import. Vill man däremot se lokala företag lyckas bättre på andra marknader, så är en svagare dollar ett plus. Trump har kört ganska öppna kort gällande den andra linjen.

Personligen är jag inget fan, men jag är heller inte förvånad, med tanke på hur öppet han jagat efter lägre räntor.

Var borde växelkursen ligga?

View attachment 524883

Ja...vad hände med allt som skulle släppas?
Nästan som om världen tvingades tänka på annat en stund 🙄
Vad det verkar har DOJ sagt att man skiter i det för det finns tydligen ingen påföljd i lagen om man bryter den.
Lite klantigt skriver kan tyckas om det stämmer. 🫣

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back