Ska man vara orolig för USA?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Ganska otrevligt att försöka smeta den där skiten på alla som inte har samma vänstervridna syn på världen som du. Vi är väldigt många som inte stödjer Trump, men ändå har konservativa åsikter och kan se positiva förändringar från den senaste tidens politik.

Stödjer alla sossar rasbiologi? Är alla SD-väljare nazister? Är alla norrlänningar sävliga tjuvjägare?

Höj nivån.

Pssst... Fråga om Birgitte också är pedofil :hihi

Är en pedofil i USA en pedofil i Tyskland? :va Pröva förklara definitionen av en pedofil här för raketforskarnas riksförbund som valt SH till sin hemmaarena, kommer säkert gå skitbra :rofl

Blir du ledsen när jag kallar din idol för fuckface?

Jag kanske skulle kalla honom kuksugaren istället, då det ju påstås finnas belägg och bilder på när han suger av någon "bubba" ute på pedofil-ön där han tillbringade mycket tid med sina pedofilkompisar.

Jag tänkte annars på hans livliga grimaserande likt ett särskole-barn i tid och otid, och det faktum att han sminkar sig orange i ansiktet

Jag är mer ledsen att grundskolan inte lyckats bättre norr om Gävle.

Jag har hört det påstås att det finns liknande bilder på dig, så det blir väl ”cykelbögen” hädanefter.

Du föreslår alltså ett samarbete med Ryssland? Ett land svensken knutigt näven riktigt hårt åt i flera år nu… vad tror du skulle motivera Ryssland att hjälpa Norden?

Senast Ryssland höjde rösten sprang Sverige med svansen mellan benen och tiggde medlemskap i NATO. Under WW2 tittade man åt andra hållet när tyskarna körde skytteltrafik med råmaterial genom landet, samtidigt som småpåvarna på landet gick med läderstövlar och piska. Vad får dig att tro att Sverige skulle göra något annat än att sitta ned och hålla käften denna gången?

Ryssland är svagare än usa så om vi är hotade av bägge så är det ju smartast att alliera sig med den svagare av de två hoten.

Man får ta ett problem i taget, hellre än två på en gång.

Ryssland är svagare än usa så om vi är hotade av bägge så är det ju smartast att alliera sig med den svagare av de två hoten.

Man får ta ett problem i taget, hellre än två på en gång.

I och med att Sverige inte har något försvar att sätta emot, så vore det väl ändå lämpligast att alliera sig med den starkare parten?

Vi är del av både Nato och EU så nej, bättre alliera sig med den svagare först.
För vem ska man annars alliera sig med sen den första är utslagen?

Ryssland skulle troligen kräva ett flertal eftergifter för ett sådant samarbete. Tex erkännande av fd Ukrainska områden som ryska, placering av ryska trupper på Gotland, osv. Är det ett pris Sverige är villigt att betala för att behålla Grönland danskt?

Även Sverige ska tydligen delta i fredsrådet?

Och Macron väntas tacka nej så enligt aftonblaskan...
gubb-sur skrev:
I ett utfall mot sin franske kollega Emmanuel Macron hotar USA:s president Donald Trump med 200-procentiga tullar på franska viner och champagne.
Det var när Trump av en reporter fick höra att Macron väntas tacka nej till att ingå i Trumps så kallade fredsråd som han gick till verbal attack.
– Har han sagt det? Ingen vill ju ha honom, eftersom hans mandat går ut väldigt snart, svarar Trump, syftande på att det är dags för presidentval i Frankrike nästa år.
– Det jag gör om de känns fientliga är att jag lägger 200 procent tullar på hans viner och champagner – då går han med, fortsätter den amerikanske ledaren.

Vad gör gubb-sur om inte är en surgubbe...🤷‍♀️

Last edited:
Ryssland skulle troligen kräva ett flertal eftergifter för ett sådant samarbete. Tex erkännande av fd Ukrainska områden som ryska, placering av ryska trupper på Gotland, osv. Är det ett pris Sverige är villigt att betala för att behålla Grönland danskt?

Jag syftade huvudsakligen på den ekonomiska krigföringen nu. Vi kan köpa rysk olja istället för amerikansk olja osv.

I och med att Sverige inte har något försvar att sätta emot, så vore det väl ändå lämpligast att alliera sig med den starkare parten?
Ja det kan man tycka.
Men när du allierat sig med den, och den starkare parten ändå mitt i allt för för sig att invadera dig, så där för att det är lite skoj, då fungerar det dåligt.

Om Trump varit en 80-årig sjukpensionär i Borlänge skulle han haft en god man.

En vänlig påminnelse att hålla god ton i tråden.
Det är väl både rimligt och inte, bör god ton även om tredje person beaktas?

Det är ju en sandlåda med massa trams, vad spelar mer goja för roll?

Kanske en vuxen ton rent generellt vore att föredra, speciellt då flertalet/alla skribenter är mellan 45 och 75 år gamla.

Ganska exakt ingen är intresserad av hur vi hamnade här eller vad alternativen nu är, det är som att zooma in på en vilsen särskoleklass som gått vilse i ett träsk och är arga. Dumma, dumma, dumma Trump.

Ja, läget är lite dåligt nu. Om alla är överens så långt så kan du ju stänga tråden.

Skickat från min SM-A556B via Tapatalk

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back