Ska man vara orolig för USA?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
USA har tydligen satt 11'te flygburna divisionen på "alert".
Officiellt för att "hjälpa till" i Minnesota.
Detta är ett fallskärmsjägarförband från Alaska som är utbildade för arktiska förhållanden.
Så alla order och information till soldaterna kommer vara att flyga till Minnesota men spekulationer finns att dom, väl lastade på planet, flyger norrut snarare än till Minnesota.

Hoppas inte. :(
Om USA vill kan de ju bara skicka tillbaka de 10000 de plockade från ön efter kalla krigets slut, Danmark har ju sagt om och om igen att de är välkomna.

grönland handlar bara om en ting.
han har gett sej fan på att han ska få sin vilja, om det rätt eller inte.
det handlar inte om säkerhet eller nåt annat.
handlar bara om pojkens ego
liksom bara att skriva ett brev till norges statsminister o säga
buhu du gav mej inte fredspriset så nu skiter jag i freden

putin vill normalisera sitt förhållande med europa har han sagt.
så om usa blir rent för omöjliga. så finns ju möjligheten att samarbeta med putin, o med det kommer kina in i bilden.
o då är usa inte mycket att hänga i granen
bara en tanke

Här skuttar jag in en liten snabbis i den livliga diskussionen :hihi

Att samarbeta med Putin som någon slags kontring mot USA är en idé som bör beaktas med rejäl försiktighet :fakta

Våra vapen har sprängt och dödat tusentals ryska soldater i Ukraina, vi har skuttat omkring och påstått att Ukrainas sak är våran sak ett bra tag nu :va

Ryssarna ser våra europeiska ledare som regnbågsfärgade fascister, bajsnödiga grindr bögar och mentalt menstruerande kärringar:smasha

Ryssarna har klart och tydligt markerat att europa har betett sig så pass galet att diplomati, respekt och tillit sedan länge är förbrukade :crash

Detta betyder ungefär följande, även om vi skulle hitta någon form av kompromiss/lösning med ryssland så är denna dömd att sluta i samma hugg i ryggen ryssarna anser europa utsatt dem för sedan 2014 :mattias

Rätt eller fel? Vad vet jag :tungan Men tåget där vi kan sitta någorlunda lugnt och stilla i samma vagn med ryssland när USA flippar ur, välter bord och stolar och kastar glas medan de vrålar efter mer äppelpaj och grädde från samtliga närvarande, det tåget har redan gått :hej

Är det bara jag eller ger Bessent ifrån sig tydliga Medvedev/Peskov vibbar när han varnar omvärlden för att hämnas på Trumps grönlandstullar?

Detta betyder ungefär följande, även om vi skulle hitta någon form av kompromiss/lösning med ryssland så är denna dömd att sluta i samma hugg i ryggen ryssarna anser europa utsatt dem för sedan 2014 :mattias
:rofl
Tack för din oro, men det är nog INGEN i västvärlden som har litat på Putin/Ryssland sen 2014, eller ens 2008 för den delen.

Anledningen till det har redan diskuterats till leda i rysslandstråden och kan ju fortsätta hålla sig där.

Är det bara jag eller ger Bessent ifrån sig tydliga Medvedev/Peskov vibbar när han varnar omvärlden för att hämnas på Trumps grönlandstullar?
Alla i administrationen har tagit lektioner av Bagdad-Bob utom möjligen Rubio som jag tycker gör så gott han kan i den omgivningen.

:rofl
Tack för din oro, men det är nog INGEN i västvärlden som har litat på Putin/Ryssland sen 2014, eller ens 2008 för den delen.

Anledningen till det har redan diskuterats till leda i rysslandstråden och kan ju fortsätta hålla sig där.

Aha! Klenis johan dyker upp och snedtolkar miggens inlägg :rofl Kom an! :sissy

Du missade helt att inlägget besvarade ett tidigare som berörde samarbete med ryssland och kanske kina som möjlig europeisk kontring mot USA i dagens läge? Att använda ryssland som spelpjäs mot USA är väl högst lämplig frågeställning i en tråd som denna? Eller är du en sån där liten regnsbågs fascist som gillar att bestämma hur andra människor tillåts diskutera och uttrycka sig? Inte speciellt västerländsk av dig, kanske är du lite starmer sugen? :hihi

Och du behöver inte tacka för något som inte har getts :krama Här finns ingen oro överhuvudtaget vad gäller hur människor lyckas gräva sina egna gravar, det är fritt fram och ses mestadels som underhållande cirkus från denna röda horisont :tummenupp Förresten kan jag erbjuda jäkligt bra spadar för gravgrävning om du är intresserad, har redan sålt ett gäng till glasögonormar i slips, priset är obetalbart :lol

Kan man på ett listigt sätt få DT att förstå att om US annekterar Ryssland och Kina (och några kamelländer) så har man raskt eliminerat all risk för framtida krig. Därmed skulle han kunna få fredspriset. ;)

Så är det, om du kritiserar gubb-sur så har du "trump derangement syndrome". ;)

Tycker du inte om pedofili? TDS.
Tycker du inte om pedofilförsvarare? TDS.
Tycker du lagar och "due process" skall följas? TDS.
Tycker du konstitutionen spelar roll? TDS.
Tycker du folkrätten skall följas? TDS.
Vill du inte att ett NATO-land skal anfalla ett annat NATO-Land? TDS.
Tycker du inte om tull-tombolan? TDS.

Och det finns inget gubb-sur gör som inte kan bortförklaras eller rättfärdigas.
En 14-årings bekännelser över att ha blivit våldtagen? Det var andra tider då.
Epstein filerna? Det finns inga. Vi måste skydda offren. Min vänner kan bli skadade. Clinton.
Tull-tombolan? Öh, andra har också tullar.
Anfalla Grönland? Vi behöver det för nationell säkerhet.
Men ni får ju bygga baser? Man måste äga för att investera. (Har baser i 80 länder.)
150+ amerikaner har frihetsberövats av ICE? Man måste knäcka ägg för att göra omelett.
Osv osv.
Vad än galenskap som hittas på så kan den rättfärdigas.
Det som Mattias Karlsson så väl beskriver som "förbluffande".

Och Mattias beteckning "tuffhöger"-debattörer är ju klockren!

Ganska otrevligt att försöka smeta den där skiten på alla som inte har samma vänstervridna syn på världen som du. Vi är väldigt många som inte stödjer Trump, men ändå har konservativa åsikter och kan se positiva förändringar från den senaste tidens politik.

Stödjer alla sossar rasbiologi? Är alla SD-väljare nazister? Är alla norrlänningar sävliga tjuvjägare?

Höj nivån.

putin vill normalisera sitt förhållande med europa har han sagt.
så om usa blir rent för omöjliga. så finns ju möjligheten att samarbeta med putin, o med det kommer kina in i bilden.
o då är usa inte mycket att hänga i granen
bara en tanke

Du föreslår alltså ett samarbete med Ryssland? Ett land svensken knutigt näven riktigt hårt åt i flera år nu… vad tror du skulle motivera Ryssland att hjälpa Norden?

Senast Ryssland höjde rösten sprang Sverige med svansen mellan benen och tiggde medlemskap i NATO. Under WW2 tittade man åt andra hållet när tyskarna körde skytteltrafik med råmaterial genom landet, samtidigt som småpåvarna på landet gick med läderstövlar och piska. Vad får dig att tro att Sverige skulle göra något annat än att sitta ned och hålla käften denna gången?

Fy fan vad tuffa ni är alltså. Och kreativa.

Blir du ledsen när jag kallar din idol för fuckface?

Jag kanske skulle kalla honom kuksugaren istället, då det ju påstås finnas belägg och bilder på när han suger av någon "bubba" ute på pedofil-ön där han tillbringade mycket tid med sina pedofilkompisar.

Jag tänkte annars på hans livliga grimaserande likt ett särskole-barn i tid och otid, och det faktum att han sminkar sig orange i ansiktet

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back