Sverige idag..

ÄNTLIGEN, att någon i TOPPEN reagerar !​

View attachment 523989
Det är ju det, bland annat, som är anledningen till att EU sagt att vi ska införa konto-till-konto-betalningar. Och USA har mer makt via banksystemen än genom EMVCo, och det är designat så, efter andra världskriget passade USA på att bygga upp system där Europa var underordnade USA genom ekonomiska medel. Men USA betalade också för det genom NATO-baser och annat. Nu när Trumpen gnäller över att Europa inte betalar för sig i NATO kan det komma att bli någorlunda snabba vändningar.

ÄNTLIGEN, att någon i TOPPEN reagerar !​

View attachment 523989
Finns inget Europeiskt alternativ - samtliga kreditkort jag känner till är kopplade till USA-banker (AMEX, VISA, Mastercard, Citi, Diners Club)
Enda alternativ här är direktbetalning från kontot via bankkort (som ändå har koppling till USA-korten) eller Swish.
Man undrar varför - är det ingen affärsidè för eu-banker eller bara slapphet? Annars brukar banker vara snabba på alla sätt att tjäna pengar.

Nyss på p3, en tjej som anmält en kille för våldtäkt.
Citat: Jag bad honom använda kondom på ett sätt så att han borde förstå att jag inte ville ha sex!
Hon har även visat honom var det fanns kondomer.

Den här samtyckeslagen är ju fan helt sjuk.
Sådana människor borde få straffet för brottet de anklagar någon annan.

Finns inget Europeiskt alternativ - samtliga kreditkort jag känner till är kopplade till USA-banker (AMEX, VISA, Mastercard, Citi, Diners Club)
Enda alternativ här är direktbetalning från kontot via bankkort (som ändå har koppling till USA-korten) eller Swish.
Man undrar varför - är det ingen affärsidè för eu-banker eller bara slapphet? Annars brukar banker vara snabba på alla sätt att tjäna pengar.
Det finns ett kort i Danmark. Det kanske bara gäller i Danmark. Men ett motsvarande kort som fungerar i Sverige skulle ju vara en lösning för vid akuta problem med dom amerikanska korten.

Last edited:
Hur ska dom reda ut det här nu. Män som juridiskt är kvinnor på Kvinnofängelse.
1766401614886.png
Jag hoppas KD röstade nej eller var frånvarande vid omröstningen.

Last edited:
Som samtidigt hade motorik att hugga ner ett träd? Dvs personen var knappast full eller påtänd!
Jag tror du har fel. Både fulla och påtända klarar ju av både det ena eller det andra,
tex köra bil, sex, inbrott, mord.
Att det sedan kanske inte blev helt rätt som det var tänkt när hen nyktrat till är en annan sak.
För länge sedan festade jag och några andra på en båt. En 16-åring drack ensam en 75:a Gordons Gin blandat med Loranga. Vi pratade om att det inte märktes på honom. Och han bevisade det genom att utan problem gå balansgång på en av wirarna som gick från winchen ut genom en öppning i sidan och ner till fästet på kajen. 16000 tonnaren PAJALA, Grängesbergsbolaget i början på 1960-talet. Jag jobbade där på sommarlovet från skolan.

Last edited:
Jag tror du har fel. Både fulla och påtända klarar ju av både det ena eller det andra,
tex köra bil, sex, inbrott, mord.
Att det sedan kanske inte blev helt rätt som det var tänkt när hen nyktrat till är en annan sak.
För länge sedan festade jag och några andra på en båt. En 16-åring drack ensam en 75:a Gordons Gin blandat med Loranga. Vi pratade om att det inte märktes på honom. Och han bevisade det genom att utan problem gå balansgång på en av wirarna som gick från winchen ut genom en öppning i sidan och ner till fästet på kajen. 16000 tonnaren PAJALA, Grängesbergsbolaget i början på 1960-talet. Jag jobbade där på sommarlovet från skolan.
Fast du missar en sak...klarar man det du beskriver, ser man skillnad på en gran och andra träd.

1766437191865.png
En del var naturligtvis att de ville sänka EU-budgeten med 20 procent. Den andra delen var de hela tiden ökar regelbördan på oss lantbrukare, det kommer mer och mer regler från Bryssel som vi ska rätta oss efter. En tredje del var det här Mercosur-avtalet, ett handelsavtal mellan några sydamerikanska länder och EU, säger Adam och fortsätter:

Om det här avtalet blir verklighet kommer det kunna innebära att vi får in mat, livsmedel och dryck som är producerade på ett helt annat sätt och med helt andra regler som vi inte kommer kunna konkurrera med, med våra regler.
:huvet

Jag tror det brukar vara strax över 10% som är positiva till dödstraff i Sverige.
Kan vara fler nu...

Den diskussionen är alltid väldigt underhållande i realtid :hihi

När ämnet dyker upp och miggen stöter på meningsmotståndare i frågan blir han raskt upphetsad och märkbart irriterad :mad:

"Jaha ja, så du tycker jag ska betala för mördare och våldtäktsmän med mina pengar? Du tycker jag ska betala mat, husrum och vatten för gängkriminella och pedofiler? Du tycker jag ska betala pengar för att tillfredsställa dem?"

"Öhh, nja alltså..."

"Det här är ju hutlöst, skandalöst! Nu hör du upp här om du vill betala massa mat och vatten och kläder åt individen som har våldtagit din dotter eller mördat din mamma, då får det stå för dig! Blanda inte in mig i skiten! Jag vill inte betala ett öre till individer som spottar och våldför sig på oskyldiga medborgare och människor! Fy o tvi! Galenskap, sinnessjukt!"

Brukar inte komma speciellt mycket mothugg därefter :rofl

Nyss på p3, en tjej som anmält en kille för våldtäkt.
Citat: Jag bad honom använda kondom på ett sätt så att han borde förstå att jag inte ville ha sex!
Hon har även visat honom var det fanns kondomer.

Den här samtyckeslagen är ju fan helt sjuk.

Jävla tur att man hann "leka av sig" innan den där lagen trädde ikraft :crash

Nu har man aldrig blivit anmäld eller anklagad för något sådant, men såsom lagen ser ut i dagsläget är man ju körd direkt om så skulle ske :smasha

Den betyder i princip att du kan få ett samtal eller besök dagen efter du tror att allt gått som smort där det konstateras att motparten inte delar din uppfattning, pang på rödbetan så åker du dit! :fakta Äh tack, skönt att man har maskinerna som trogna och behjälpliga vad gäller primitiva behov :hihi Men förr eller senare skiter väl det sig också, stoppas väl in nån jävla AI i maskineriet som golar ner en :(

"112 vad har hänt?" :musik

"ETB574, min förare och ägare befinner sig på väg 257 slingerbulten mot Tungelsta och passerar Pålamalmsvägen i detta nu. Han bombar phett som ett jävla miffo och ligger långt över 200 blåst, skicka polis och helikopter omedelbart han har spårat ur helt, ni måste få stopp på det här han klotar när som helst!" :mattias

Jävla tur att man hann "leka av sig" innan den där lagen trädde ikraft :crash

Nu har man aldrig blivit anmäld eller anklagad för något sådant, men såsom lagen ser ut i dagsläget är man ju körd direkt om så skulle ske :smasha

Den betyder i princip att du kan få ett samtal eller besök dagen efter du tror att allt gått som smort där det konstateras att motparten inte delar din uppfattning, pang på rödbetan så åker du dit! :fakta Äh tack, skönt att man har maskinerna som trogna och behjälpliga vad gäller primitiva behov :hihi Men förr eller senare skiter väl det sig också, stoppas väl in nån jävla AI i maskineriet som golar ner en :(

"112 vad har hänt?" :musik

"ETB574, min förare och ägare befinner sig på väg 257 slingerbulten mot Tungelsta och passerar Pålamalmsvägen i detta nu. Han bombar phett som ett jävla miffo och ligger långt över 200 blåst, skicka polis och helikopter omedelbart han har spårat ur helt, ni måste få stopp på det här han klotar när som helst!" :mattias

Ja, jag har börjat tänka att man behöver f-n spela in ifall man drar hem ett ragg från krogen. Åtminstone använda ljudinspelningen på telefonen.

Helst egentligen filma men det är ju också olagligt men troligen lägre straff och framför allt inte samma stigmatisering som att bli uthängd som våldtäktsman.
Men filmar man så kan man ju börja med att dra fram ljudet som sitt bevismaterial och blir man fälld i tingsrätten och måste överklaga så får man väl dra fram filmen.

Nej, tur man slutat med kvinnor...

*/ ?>
Back