Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Grattis! 👍
Jag har liknande väskor på min Honda CB650 -80. 😊
Roligt med tidstypiska väskor. Made in west germany.
Däremot vet jag inte om kåpan ska vara kvar. Hade det varit en xkjell så….

Hojen står just nu i en kompis garage på grund av platsbrist. Hoppas kunna köra hem den innan vintern så man har lite att pilla med när kylan gör sitt intåg.

Vad kul, grattis!:) XJ650 är definitivt en av hörnpelarna i mitt hojintresse! Är väl nåt med kardan, Krauserväskor och fyrkantig 80-talsdesign...:tummenupp
Lustigt nog en maskin som aldrig funnits på min radar innan jag såg den på tradera i förra veckan. Första Yamahan i garaget. (Scorpan har en yamahamotor, men det räknas knappt)

Lustigt nog en maskin som aldrig funnits på min radar innan jag såg den på tradera i förra veckan. Första Yamahan i garaget. (Scorpan har en yamahamotor, men det räknas knappt.
Jaså, men du gillar väl hojar ur den eran? Det brukar annars vara att man är något sånär i fas med hojarnas årsmodell, eller att det kanske var farsans, brorsans, eller grannens hoj som lever kvar i minnet.

Jaså, men du gillar väl hojar ur den eran? Det brukar annars vara att man är något sånär i fas med hojarnas årsmodell, eller att det kanske var farsans, brorsans, eller grannens hoj som lever kvar i minnet.
Född -87, men konservativ och bakåtsträvande sedan barnsben. Snyggast var hojarna sent 60 och tidigt 70tal.
XJ650 har ju 19" fram och 18" bak, och det ger höga poäng i min bok, även om de är gjutna :)

Född -87, men konservativ och bakåtsträvande sedan barnsben. Snyggast var hojarna sent 60 och tidigt 70tal.
XJ650 har ju 19" fram och 18" bak, och det ger höga poäng i min bok, även om de är gjutna :)
Åh fifan, 60-70-tal, är det så illa med dig...? :hihi
Håller med, 19 tum är ju stenhårt. Sitter på min GPZ också, årets sporthoj - 1982!

Man ska ha en hoj med 19" fram o 18 bak, annars missar man en upplevelse..................när man ska hitta bra däck:-)
Helt rätt! Och numera är det så gott som bara semi-offroadare med breda styren som får den ynnesten. Folk i dataåldern är såå bortklemade...

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!