Dessutom en miljö som knappast är lika behaglig som för batteriet i en bil.
Nej, dom har ju sällan en bra kylning på en hoj
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom en miljö som knappast är lika behaglig som för batteriet i en bil.
Jag vet inte hur övriga märken fungerar men just Vargen har ett vätskekylt system för motorn samt en klurig BMS som hanterar strömuttag och temperatur på batteriet.Nej, dom har ju sällan en bra kylning på en hoj
Ja, och det finns många exempel på där åtminstone 500 EXC körts i 600h mellan kolvbytena.Jag har hört honom säga det men kör man så att en 300-kolv håller 200h kan man nog köra 5-600h på en 450F-kolv.
Jag vet inte hur övriga märken fungerar men just Vargen har ett vätskekylt system för motorn samt en klurig BMS som hanterar strömuttag och temperatur på batteriet.
Tror inte det skulle vara så stort problem med bromsandet för yngre för dom har ju alla haft trampcykel med både fram och bakbroms. Och använt båda. Och äldre med AB kort som dom fick på 1960-talet och aldrig kört MC är nog tillräckligt smarta för inte sätta sig på en hoj idag. Den dam jag känner i min ålder med AB-kort sa att det aldrig skule falla henne in att köra en MC idag. Hon har aldrig utnyttjat A-delen på kortet.Världens mest sålda hoj, Honda Cub är ju inte direkt någon raket.
De svenska 125orna har ju just 15kW och har ju eg den prestanda som behövs för kortare resor till jobbet och liknande.
Tyvärr har jag sett för många människor som skulle bli en fara för sig själva med Guws förslag, särskilt då många aldrig skulle våga använda frambromsen.
Kanske om dom har abs och bromsarna automatiskt bromsar bägge hjulen.

Tror inte det skulle vara så stort problem med bromsandet för yngre för dom har ju alla haft trampcykel med både fram och bakbroms. Och använt båda. Och äldre med AB kort som dom fick på 1960-talet och aldrig kört MC är nog tillräckligt smarta för inte sätta sig på en hoj idag. Den dam jag känner i min ålder med AB-kort sa att det aldrig skule falla henne in att köra en MC idag. Hon har aldrig utnyttjat A-delen på kortet.
Men vad jag förstått såvämer man batteriet med Elektrisk Värmepump och vätska innan laddning om det skulle behövas på Bil. Går givetvis att genomföra på MC också men då drar det iväg med vikt och kostnader.
Elbilarna är väl generellt tyngre än motsvarande bensin/diesel-bilar ???? Min Gissning.![]()
72 km/h innanför 40 skyltning är väl inte så långsamt på en cykel?Och hur många cyklister vågar använda frambromsen? Alla vet ju att den är livsfarlig, man dör direkt.
Cyklar går dessutom ganska långsamt, skulle gissa att snittfarten för cyklister ligger på max 15 km/h.
72 km/h innanför 40 skyltning är väl inte så långsamt på en cykel?
Jag har voltat över styret 4 gånger, 1 gång på MC, 3 gånger på trampcykel och jag skriver fortfarande på SH så livsfarligt kan det inte vara. Och jag använder fortfarande frambromsen.Och hur många cyklister vågar använda frambromsen? Alla vet ju att den är livsfarlig, man dör direkt.
Cyklar går dessutom ganska långsamt, skulle gissa att snittfarten för cyklister ligger på max 15 km/h.
Jag har voltat över styret 4 gånger, 1 gång på MC, 3 gånger på trampcykel och jag skriver fortfarande på SH så livsfarligt kan det inte vara. Och jag använder fortfarande frambromsen.
Däremot har jag börjat hålla styret med tumme och två fingrar och bromsa med två fingrar så jag kan släppa på frambromsen och fortfarande hålla i styret ordentligt.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |