Tråden för stötande skämt

Det som är intressant är att när jag på 80-talet gick på högstadiet och hade ämnet ”fritt val - elektronik”, hade en klasskompis som höll i lödpennan på just det sättet. Han måste haft någon motorisk störning eller fullständigt okänslig för smärta, för medan stanken av bränt kött spred sig i lokalen, satt han och bekymrade sig över att lödtennet inte smälte.

Det som är intressant är att när jag på 80-talet gick på högstadiet och hade ämnet ”fritt val - elektronik”, hade en klasskompis som höll i lödpennan på just det sättet. Han måste haft någon motorisk störning eller fullständigt okänslig för smärta, för medan stanken av bränt kött spred sig i lokalen, satt han och bekymrade sig över att lödtennet inte smälte.
Jag har i ett trött ögonblick råkat ta en väl uppvärmd lödkolv sådär, och det är en högst noterbar upplevelse. Det dumma är ju bara att värmekänslan är lite nerprioriterad, så det tar 1s eller så innan man släpper, och då är det så dags liksom :brinnerup

Ja, nog har det hänt att man brännt sig under lödningsarbeten, men då har det oftast varit på det man värmt upp med lödkolven.

Jag har i ett trött ögonblick råkat ta en väl uppvärmd lödkolv sådär, och det är en högst noterbar upplevelse. Det dumma är ju bara att värmekänslan är lite nerprioriterad, så det tar 1s eller så innan man släpper, och då är det så dags liksom :brinnerup
- Jag stod med nakna låret mot ett glödhett bastuaggregat ett antal sekunder under en fyllenatt under tidig Kritaperiod.
Det hann lukta grillat länge innan min alkoholindoktrinerade lekamen behagade skicka en signal, som borde varit en reflexsimpuls, till benet.
Därav genererades ett skapligt brännmärkesärr som jag levde med i ett par år innan det fejdade bort.

- Jag stod med nakna låret mot ett glödhett bastuaggregat ett antal sekunder under en fyllenatt under tidig Kritaperiod.
Det hann lukta grillat länge innan min alkoholindoktrinerade lekamen behagade skicka en signal, som borde varit en reflexsimpuls, till benet.
Därav genererades ett skapligt brännmärkesärr som jag levde med i ett par år innan det fejdade bort.

Det finns en historia om en kvinna som under druckna "vuxenlekar" i bastun tryckte sin fylliga skinka mot sidan på aggregatet och brännmärktes med ÖLYT som inte fejdade bort...

Jag vet inte om det är en vandringssägen, men jag har hört den med sammstämmig återgivelse från många håll

Jag lyckades ramla under en toktrimmad moppe i shorts, och fastna med kröken mot smalbenet. Brände rätt bra, och precis där det inte fanns några muskler att tala om mellan skinn och ben. Har inte ens något ärr kvar, men det var lite spexigt sår...

Det finns en historia om en kvinna som under druckna "vuxenlekar" i bastun tryckte sin fylliga skinka mot sidan på aggregatet och brännmärktes med ÖLYT som inte fejdade bort...

Jag vet inte om det är en vandringssägen, men jag har hört den med sammstämmig återgivelse från många håll
- Den enda kvinnan i min bastu stod framför mig, inte mot aggregatet, så det var nog inte samma dam.

Under min studietid fanns det en kille som kallades för "Ölyt" just för att lyckats få dylikt brännmärke. Vet inte om brännskadan vara permanent, men smeknamnet blev det.

Jag lyckades ramla under en toktrimmad moppe i shorts, och fastna med kröken mot smalbenet. Brände rätt bra, och precis där det inte fanns några muskler att tala om mellan skinn och ben. Har inte ens något ärr kvar, men det var lite spexigt sår...
Jag gjorde nästan precis likadant när fick prova en moppe när jag var 12-13 år. Har fortfarande nu nästan 40 år senare ett ärr på vaden ungefär samma storlek som en snusdosa.

När jag läser sånt här blir jag lite nyfiken på vad våra regimförsvarare tycker om saken.
jag blir bara mer fientlig till invandrare
Lite som när Carola delade ut sin Jul-CD till hemlösa...

Inte nog med att dom var hemlösa, dom hade dessutom Carolas Jul-CD.

Lyckligtvis hade ingen av dom något att spela den på, så dom slapp i alla fall höra eländet...
ja carola ska ses inte höras

Jag följer inte politik, men ser ofta det pratas om att den och den skall utvisas.

Något många med denna tanke verkar missa är svaret på frågan VAR skall de utvisas?
Alltså till vilket land?
Ofta har de kommit via massa olika länder innan de kommit hit... men om vi nu tänker att vi faktiskt vet var de kommer ifrån, liksom deras hemby...
VAD får er att tro att detta land vill ha dem tillbaka?
Här ligger faktiskt den enskilt största delen i att det är mycket svårt att utvisa folk, och alltså verkställa saken.
Dessa länder vill självklart INTE ha tillbaka dem... dels är de ju förbrytare och dels är de i deras ögon landsförrädare, svikare osv... så nej, de är ytterst sällan välkomna tillbaka.

Så är det iaf i verkligheten, men visst kan man på valaffischer mm "kräva" att förbrytare skall "hem igen".
Jajo... politikersnack.
då tycker jag vi hänger dom, problemet löst

Något år när jag var i USA och tog min dagliga morgonpromenad på Venice beach så kom en ung man ut från ett massageställe med ett saligt grin.

Fram till den punkten hade jag förundrats över hur man kunde få lönsamhet på att sälja massage från en så dyr affärslokal...

Det visar bara hur oskyldig jag är, naturligtvis sålde dom plusmeny också...

Jag gjorde nästan precis likadant när fick prova en moppe när jag var 12-13 år. Har fortfarande nu nästan 40 år senare ett ärr på vaden ungefär samma storlek som en snusdosa.
Samma här, för mig är det nästan 50 år sedan, mitt ärr har läkt ut för ett antal år sedan, men det var kvar länge.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back