Tråden för stötande skämt

Det som är intressant är att när jag på 80-talet gick på högstadiet och hade ämnet ”fritt val - elektronik”, hade en klasskompis som höll i lödpennan på just det sättet. Han måste haft någon motorisk störning eller fullständigt okänslig för smärta, för medan stanken av bränt kött spred sig i lokalen, satt han och bekymrade sig över att lödtennet inte smälte.

Det som är intressant är att när jag på 80-talet gick på högstadiet och hade ämnet ”fritt val - elektronik”, hade en klasskompis som höll i lödpennan på just det sättet. Han måste haft någon motorisk störning eller fullständigt okänslig för smärta, för medan stanken av bränt kött spred sig i lokalen, satt han och bekymrade sig över att lödtennet inte smälte.
Jag har i ett trött ögonblick råkat ta en väl uppvärmd lödkolv sådär, och det är en högst noterbar upplevelse. Det dumma är ju bara att värmekänslan är lite nerprioriterad, så det tar 1s eller så innan man släpper, och då är det så dags liksom :brinnerup

Ja, nog har det hänt att man brännt sig under lödningsarbeten, men då har det oftast varit på det man värmt upp med lödkolven.

Jag har i ett trött ögonblick råkat ta en väl uppvärmd lödkolv sådär, och det är en högst noterbar upplevelse. Det dumma är ju bara att värmekänslan är lite nerprioriterad, så det tar 1s eller så innan man släpper, och då är det så dags liksom :brinnerup
- Jag stod med nakna låret mot ett glödhett bastuaggregat ett antal sekunder under en fyllenatt under tidig Kritaperiod.
Det hann lukta grillat länge innan min alkoholindoktrinerade lekamen behagade skicka en signal, som borde varit en reflexsimpuls, till benet.
Därav genererades ett skapligt brännmärkesärr som jag levde med i ett par år innan det fejdade bort.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back