Tråden för stötande skämt

När jag läser sånt här blir jag lite nyfiken på vad våra regimförsvarare tycker om saken.
Ja det hade ju varit kul och intervjua ansvariga under
Regering Löfven, för utvisningsbeslutet för 6 år sedan är ju 2019 under regering Löfven
Regering Andersson från 2021 till 2022 tog över ärendet
men tydligt utan förklaringar är att Löfven/Andersson inte brydde sig så noga (Löfven hade 2 år på sig, Andersson 1 år) och slängde Utvisningen vidare till regering Kristersson. Eller satt han i fängelse under Löfven och Anderson ?
Och det blev Kristersson som fick utvisningen ?
Dags börja med utvisning och sedan börjar fängelsestraffet ?
1762715025888.png

Last edited:
När jag läser sånt här blir jag lite nyfiken på vad våra regimförsvarare tycker om saken.

Jag följer inte politik, men ser ofta det pratas om att den och den skall utvisas.

Något många med denna tanke verkar missa är svaret på frågan VAR skall de utvisas?
Alltså till vilket land?
Ofta har de kommit via massa olika länder innan de kommit hit... men om vi nu tänker att vi faktiskt vet var de kommer ifrån, liksom deras hemby...
VAD får er att tro att detta land vill ha dem tillbaka?
Här ligger faktiskt den enskilt största delen i att det är mycket svårt att utvisa folk, och alltså verkställa saken.
Dessa länder vill självklart INTE ha tillbaka dem... dels är de ju förbrytare och dels är de i deras ögon landsförrädare, svikare osv... så nej, de är ytterst sällan välkomna tillbaka.

Så är det iaf i verkligheten, men visst kan man på valaffischer mm "kräva" att förbrytare skall "hem igen".
Jajo... politikersnack.

Jag följer inte politik, men ser ofta det pratas om att den och den skall utvisas.

Något många med denna tanke verkar missa är svaret på frågan VAR skall de utvisas?
Alltså till vilket land?
Ofta har de kommit via massa olika länder innan de kommit hit... men om vi nu tänker att vi faktiskt vet var de kommer ifrån, liksom deras hemby...
VAD får er att tro att detta land vill ha dem tillbaka?
Här ligger faktiskt den enskilt största delen i att det är mycket svårt att utvisa folk, och alltså verkställa saken.
Dessa länder vill självklart INTE ha tillbaka dem... dels är de ju förbrytare och dels är de i deras ögon landsförrädare, svikare osv... så nej, de är ytterst sällan välkomna tillbaka.

Så är det iaf i verkligheten, men visst kan man på valaffischer mm "kräva" att förbrytare skall "hem igen".
Jajo... politikersnack.
Till landet de kom till Sverige ifrån, sedan får det landet skyffla dem vidare till nästa land om de inte vill ha dem. Och så vidare.
Annars kan vi alltid se över de där internationella överenskommelserna och göra det möjligt att göra folk statslösa igen.

Till landet de kom till Sverige ifrån, sedan får det landet skyffla dem vidare till nästa land om de inte vill ha dem. Och så vidare.
Annars kan vi alltid se över de där internationella överenskommelserna och göra det möjligt att göra folk statslösa igen.

Japp, i tanken låter det bra... tyvärr är det dock oftast inte så i verkligheten.
Det heter ju tex att de skall ansöka om asyl i första landet inom EU de kommer till... likväl kommer många till Grekland och Italien utan att ansöka där... och länderna själva slussar de vidare... så gör (kanske främst) icke EU-länder som tex Bosnien, Serbien... där körs bussar vidare uppåt, norrut....

Så detta är aaaningen mer komplext än att bara skicka hem dem.
...och inget lilla Sverige har ett endaste dugg om att säga till i.

Vi får väl göra som vi började med Somalia. Betala de styrande för att ta tillbaka folk. SIDA har betalat allsköns patrask genom alla år så det kan inte bli så stor skillnad.

Vaddå, gå övet till, alla mina vulkaner är självklart elektriska!

Fördelen är ju att eventuellt kan askmolnen blockera ut solen från att värma upp jorden.
Hmm, CO2 ska ju hindra värmen från att gå ut i atmosfären och askan hindra inkommande. Så nu har vi upptäckt en dubbelriktad värmespärr. :)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back