Tråden för stötande skämt

När jag läser sånt här blir jag lite nyfiken på vad våra regimförsvarare tycker om saken.
Ja det hade ju varit kul och intervjua ansvariga under
Regering Löfven, för utvisningsbeslutet för 6 år sedan är ju 2019 under regering Löfven
Regering Andersson från 2021 till 2022 tog över ärendet
men tydligt utan förklaringar är att Löfven/Andersson inte brydde sig så noga (Löfven hade 2 år på sig, Andersson 1 år) och slängde Utvisningen vidare till regering Kristersson. Eller satt han i fängelse under Löfven och Anderson ?
Och det blev Kristersson som fick utvisningen ?
Dags börja med utvisning och sedan börjar fängelsestraffet ?
1762715025888.png

Last edited:
När jag läser sånt här blir jag lite nyfiken på vad våra regimförsvarare tycker om saken.

Jag följer inte politik, men ser ofta det pratas om att den och den skall utvisas.

Något många med denna tanke verkar missa är svaret på frågan VAR skall de utvisas?
Alltså till vilket land?
Ofta har de kommit via massa olika länder innan de kommit hit... men om vi nu tänker att vi faktiskt vet var de kommer ifrån, liksom deras hemby...
VAD får er att tro att detta land vill ha dem tillbaka?
Här ligger faktiskt den enskilt största delen i att det är mycket svårt att utvisa folk, och alltså verkställa saken.
Dessa länder vill självklart INTE ha tillbaka dem... dels är de ju förbrytare och dels är de i deras ögon landsförrädare, svikare osv... så nej, de är ytterst sällan välkomna tillbaka.

Så är det iaf i verkligheten, men visst kan man på valaffischer mm "kräva" att förbrytare skall "hem igen".
Jajo... politikersnack.

Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”