Tråden för stötande skämt

Ja, får man mycket stora swishar IN på kontot kan förvänta sig ett samtal förr eller senare.

Vi hade en kassör i en förening som upplät sin privata Swish till medlemsavgifter för dom som hade glömt att betala i tid, föreningen hade inga problem med det, men banken hade...

Nu har föreningen en swish, som banken tar betalt för?

Ja, banken tar dels en fast avgift på runt en tusing per år sedan tillkommer 1.5-2 kr per transaktion. Säg att du säljer en klubba för 10kr till ett barn så har alltså i runda slängar 20% av omsättningen gått till banken.

Sen har bankerna lurat fårket att det är dyrt att räkna dagskassorna. :rofl

Och rånrisken brukar det också tjatas om, samtidigt som bedrägerierna ökat lavinartat när folk nu använder digitala betalningar.
Det finns appar för swish som ser helt legitima ut men dom är bara fejk, du måste kontrollera ditt eget konto för att vara säker på att du fått din swishbetalning. Det räcker inte att trycka på skärmen och se stjärnfallet.

Själv betalade jag runt 8000 kr i bankavgifter under 2024, vilket kan jämföras med att jag i egenskap av näringsidkare aldrig på 40 år någonsin blivit rånad(förutom av banken) och skulle jag bli rånad så skulle det väl motsvara en årsavgift till banken. Ifall de mot förmodan lyckades komma undan.

Last edited:
Nyheter
Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h