- Gick med
- 9 Oct 2025
- Hoj
-
Morsan finns inte kvar i livet och far min lever livet som pensionär i Thailand. Är singel och har inga barn så jag har bara mig själv att ta hand om.Och du har ingen familj här värd att försvara?
(Försöker inte vara dum bara förstå din situation och hur du tänker.)
Har inte "försnillat" något någonsin. Har valt att äga fysiskt guld/silver utomlands då det är billigare.Den ända som är skruvad så är det du
Om du nu försnillat guld och annat och försöker gömma det i dom länderna som Sverige har bäst kontakt med i sydostasien
Så dom till gångar du har där kommer med stor säkerhet bli konfiskerade och du blir inlåst tills dom kan skicka dig till baka
Och med Vietnams nu tids historia så tror jag desertörer är jätte populära där
Har iofs hört att Bankok-Hilton ska vara nice om du åker till Thailand
Men det finns med stor säkerhet liknande inrättningar i Vietnam med
Varken Vietnam eller Thailand skickar hem svenskar som vägrar kriga i Sverige. Sedan kan du ju ta dig en funderare över hur lätt det är att gömma sig i dessa länder, speciellt när man har bitcoins.
Mig veterligen, efter att ha läst lagen och liknande, så har inte Sverige någon rätt att stänga eller konfiskera mina konton eller dess innehåll bara för att man vägrar kriga. Finns inget lagstöd vad jag kan hitta. Om jag har fel och det nu skulle finnas det så kan man bara stänga mina bankkontot. Mitt guld/silver samt bitcoin kommer man aldrig åt då endast jag har nycklarna.
Som jag redan skrivit så kommer jag klara mig.