Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja fortsätter det såhär blir det grupperna som fixar SkyddsAvdelning i partiet som överlever.RRiktigt tråkig utveckling.
Det var många av partiledarna som nämnde hot och dödshot på partiledardebatten senast.
Det är ju helt klart ett hot mot demokratin om man kan dödshota partiledare så dom lämnar sin post.
Kan ju säkert kännas kul för någon när en "motståndare/fiende" tvingas lämna sin post.
Men nästa gång när det är den egna partiledaren som avgår är det inte lika kul.
Och när ingen vill vara partiledare...
Nä, tråkig utveckling som sagt.![]()
RRiktigt tråkig utveckling.
Det var många av partiledarna som nämnde hot och dödshot på partiledardebatten senast.
Det är ju helt klart ett hot mot demokratin om man kan dödshota partiledare så dom lämnar sin post.
Kan ju säkert kännas kul för någon när en "motståndare/fiende" tvingas lämna sin post.
Men nästa gång när det är den egna partiledaren som avgår är det inte lika kul.
Och när ingen vill vara partiledare...
Nä, tråkig utveckling som sagt.![]()
Ja, sant.Tyvärr överallt i samhället: Konflikt, tillspetsning, personangrepp, fultolkningar, rena lögner osv.
Debattklimatets utveckling märks även här på Sporthoj och i andra sociala medier.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja jag tycker det har varit skapligt lugnt, visst det är långbänk i nån tråd ibland. det är inte arga skrikmatcher.Ja, sant.
Även om jag tycker det varit lite lugnare här på SH på sistone...![]()
Vindkraft suger...Ja jag tycker det har varit skapligt lugnt, visst det är långbänk i nån tråd ibland. det är inte arga skrikmatcher.
Olja. Bla bla bla...Vindkraft suger...
Elhojar är jättebra...
Biltema är bäst...![]()
Ja, sant.
Även om jag tycker det varit lite lugnare här på SH på sistone...![]()
Är detta belagt varandes orsaken?Det är ju helt klart ett hot mot demokratin om man kan dödshota partiledare så dom lämnar sin post.
Jag vet inte vad som hänt men (nästan) så här fort har sedan 1990-talet bara en partiledare avgått, Håkan Juholt (s), som avgick på grund av intern (s)-kritik, (s) var inte nöjda med Juholt.
Min slutsats blir att Hatt avgår på grund av intern (c)-kritik, missnöjda medlemmar i (c).
Men det är min gissning.
Någon som vet bättre.![]()
Jag vet inte vad som hänt men (nästan) så här fort har sedan 1990-talet bara en partiledare avgått, Håkan Juholt (s), som avgick på grund av intern (s)-kritik, (s) var inte nöjda med Juholt.
Min slutsats blir att Hatt avgår på grund av intern (c)-kritik, missnöjda medlemmar i (c).
Men det är min gissning.
Någon som vet bättre.![]()
Men 230papp i ett halvår och och 2.6milj för att ha innehaft en position i 6mån är ju ändå lite plåster på politruk-såret.Det är mer att gränsen för vad som är acceptabelt flyttats nästan överallt.
För femton år sedan var Flashback det dåliga exemplet. Idag framstår det snarare som extremt städat och respektfullt. Och det har inte ändrats egentligen.
Det är bara att läsa kommentarsfälten på Facebook så förstår man att något har hänt och att det är fasen inte konstigt att Hatt avgår efter några månader. Och hon är ju ingen duvunge direkt.
Utvecklar mitt resonemang;Men 230papp i ett halvår och och 2.6milj för att ha innehaft en position i 6mån är ju ändå lite plåster på politruk-såret.
Är det ändå inte lite märkligt att ingen, absolut ingen ? media sniffat upp någon polisanmälan?
Det kan vara så att hat och hot inte var det enda som fyllde bägaren men det fyllde nog en stor del.Utvecklar mitt resonemang;
Hatt har, vad allt att döma, varit helt okontroversiellt. Hon har inte gjort några uttalanden/ställningstaganden som dragit några direkt rubriker, hon har knappt hunnit vara i position.
Kan det vara efter haveriet i agenda där hon först efter att ha tröttnat på Dadgostar och därefter insett att hon själv, Hatt, inte ser någon möjlighet att samregera med V?
Härav att det saknas nån spårbarhet i hot-aspekten. Och om det varit hot så har de kanske kommit i närtid och från vänsterkanten?
Det var en ganska tydliga sågningar ”Nooshi får det att framstå som en ostyrig ungdomsgård, det är inte värdigt, det(du) är inte ett bra föredöme…” längs fotknölarna.
Om vi tar det för en sanning, om klimatet i samhället (jag är inte beredd att hålla med, det är mer anekdotiskt då det är lättare att se fler folk uttrycka sig iom soc. med), vilket ansvar har politiker själva? Politiker som är ta mig tusan världsbäst på att skapa splittring. Världsbäst på att kalla en del för roffare medan de själva sätter sina egna löner och arvoden. Hur är det med korruptionen? Från slöseri med medel till rent huvudlösa beslut som påverkar många av medborgarna under väldigt lång tid framöver?Det kan vara så att hat och hot inte var det enda som fyllde bägaren men det fyllde nog en stor del.
Om man såg partiledardebatten på SVT så pratade många om hat, hot och tom dödshot.
Jag är säker på att när någon hotar ens barn till döden så funderar man ett varv till.
Vi såg ju också den politiker som förföljdes på gatan av skrikande aktivister.
Detta blir inte bara vanligare för politiker utan också för poliser, ambulansförare, socialassistenter, lärare osv osv.
Som BrooklynS skriver så blir klimatet i hela samhället allt mer polariserat och hotfullt.
Från vilka då ? Missnöjda (c)-väljare eller ?Jag tror inte alls att det handlar om det. C var snarare nöjda internt att ha fått en partiledare som dels folk visste vem det var och dels hade regeringserfarenhet och ett bra track record. Det står nog helt klart att det är trakasserier och hot det handlar om.
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
![]() |
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN