Thomas Lofterud
Avdankad murvel
- Gick med
- 23 Jun 2005
- Hoj
- Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bra spanat!Det ser ut som Björkvik, Ingarö.![]()
Bygg ut!!!Hämtade hem Kawan från service och knôdde in den i garaget. Det är för jäkla trångt. Jag behöver hitta en annan garagelösning. Bygga ut? Skaffa ett sådant där snigelhusgarage? Någon som har ett sådant och kan berätta om de är bra?
View attachment 517656
Exempel från Bauhaus. Billigt!View attachment 517658
Permobilgarage. Dyrt.
View attachment 517659
Japp, garaget ska man ha för projekt och mekande, förvaring ska man ordna andra utrymmen för.Hämtade hem Kawan från service och knôdde in den i garaget. Det är för jäkla trångt. Jag behöver hitta en annan garagelösning. Bygga ut? Skaffa ett sådant där snigelhusgarage? Någon som har ett sådant och kan berätta om de är bra?
View attachment 517656
Exempel från Bauhaus. Billigt!View attachment 517658
Permobilgarage. Dyrt.
View attachment 517659
Trodde det var en tillverkare av hojar....från baltstaterna.jag såg en komet
Alltås jag blir galen, ingen bild IGEN, men jag såg en komet ikväll kl 21.33. Kunde inte ta foto då jag satt på min KTM450 på Pålamalmsvägen i ca 60 kmh. Då såg jag strax över trädtopparna en ljusgrön intensivt lysande stjärna med orange svans, den föll lagom fort neråt och bakom träden. Solen stod ju fortfarande över horisonten och dom moln som fanns var också så där solnedångsoranga. Påminde mig själv strax att kolla klockan, då visade den 21.34, så det måste ha varit minuten innan.
Sen såg jag flera älgar också, minst tre under tiden jag körde slingerbulten denna sköna varma sommarkväll. Men dom blekna mot den komet jag senare fick se.
Ingen här som råkade se den med?
Tackar. Det verkar ha varit en meteor, inte komet, jag såg. Och denna var tydligen en "bolid" enligt Eric Stempels på UppsalaU. "Väldigt stor sten".![]()
Mystiskt ljusfenomen på himlen – förklaringen
Ett starkt ljusfenomen med en lång svans som faller över himlen. Sedan en hög smäll. I stora delar av södra Sverige har människor förundrats över vad de sett. – Jag har aldrig sett något liknande, säger Wilma Sandberg, 24.www.expressen.se
Syntes tydligen här också; https://alandsradio.ax/nyheter/markligt-ljusfenomenEftersom jag inte hade möjlighet att fota meteoren igår kväll så har jag försökt illustrera händelsen så noggrant jag kan. Jag sökte upp ett foto på en kvällshimmel som jag använde som bakgrund till min meteor som jag ritade för hand i Photoshop.
Så här såg fenomenet ut.
View attachment 517677
Eftersom jag inte hade möjlighet att fota meteoren igår kväll så har jag försökt illustrera händelsen så noggrant jag kan. Jag sökte upp ett foto på en kvällshimmel som jag använde som bakgrund till min meteor som jag ritade för hand i Photoshop.
Så här såg fenomenet ut.
View attachment 517677
Även om du inte har fejsbok så tror jag du kan se detta då det är en "öppen grupp".Tackar boys. Har ritat en mer positionskorrekt illustration, med google maps street som bakgrund. Tänk dock att det är kväll med oranga moln, inte blå himmel.
View attachment 517683
Och här är ett riktigt klipp:
Funderar nu på tiderna kring händelsen. Jag såg min kl 2133, och dom andra verkar ha sett fenomenet efter kl 2300. Så det kan ju ha varit ett litet 'rymdregn'?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |