Dagens bild

Hemma efter nästan fyra dagars MC-äventyr. Har varit fantastiskt skoj! Jag körde Vänern runt fast lite egna vägar med avstickare här och där när man fick syn på nåt intressant. T ex Gaddesanna strand som jag var på idag och badade, åt glass och göttade mig. Det finns sjukt mycket fint runt omkring Vänern och fantastiska vägar erbjuds. Sverige är vackert!
/edit: totalt 92 mil blev det!

_DSC4360.jpg

_DSC4380.jpg

20250629_071358.jpg

20250629_165157.jpg

Last edited:
Allting har sitt pris....även att få tillgång till bensin vid vägs ände.
Tankade 15 mil senare för 15,66kr/liter.
Men....tacksam för att det gick att tanka överhuvudtaget på fjället, så har inga synpunkter på det, och bensinen var förmodligen pressad från mumifierade rengenetalier, och jag tycker att prestandan blev aningen förbättrad, ungefär som med ett slip-on i kombination med ett litiumbatteri!

Bensin_1.JPEG

Tror ändå att det är PV/Duett/Amazon, men vet inte exkakt vilken färg som förekom var/när.
Dom här har svart centrum, du kanske kan hitta en dekal som gör dom röda:
Fina men dammiga.

View attachment 517485

För att göra det hojrelaterat så klämmer jag in en bild på en intressant konstruktion av framgaffel.
Lite begränsad i sin fjädrande funktion, men inte helt ofjädrad, lite HD över den kanske?

View attachment 517486

Nu är jag förvisso Saabkille men de där navkapslarna satt på de tidiga Volvo 140 och möjligen också på 66-67 års Amazon.

Med vänlig hälsning,

Tidig 140,satt sådana på min 1967A.
Fränt.
Ja, ser att dom var slätare på min Amazon (dock med svart centrum, inte rött), och även PV:n, så 140 känns troligare.
På min 140 hade jag dock en mindre kapsel, ser ut som en helt annan fälgtyp.
Blev nog vilseledd av att gubben hade en PV som sista bil, dock så hade han aldrig något körkort....det var liksom enklare förr...
Kan i alla fall vara bra info för barnbarnen, så att dom vet var väggklockan härstammar från. :giggle:

Hemma efter nästan fyra dagars MC-äventyr. Har varit fantastiskt skoj! Jag körde Vänern runt fast lite egna vägar med avstickare här och där när man fick syn på nåt intressant. T ex Gaddesanna strand som jag var på idag och badade, åt glass och göttade mig. Det finns sjukt mycket fint runt omkring Vänern och fantastiska vägar erbjuds. Sverige är vackert!
/edit: totalt 92 mil blev det!

View attachment 517563

View attachment 517562

View attachment 517564

View attachment 517566
Hoppas du fick med Säffle-Ekenäs ToR. Eller ta den nästa gång.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show