Dagens bild

Det kanske bara är ett sätt att förtydliga att det inte är någon väg (definitionsmässigt terräng) och därför får inga motordrivna fordon passera av den anledningen på barmark?

Med vänlig hälsning,

Jag verkar ju ha blivit nån form av profissionell mc-förare (fast då kanske man ska ha betalt istället för att ta ledigt från jobbet och köra mot en hamburgare och en kaffekopp) dagens uppdrag var att köra hem en BMW 650GS åt en kompis från Piteå. Har inte riktigt koll men det blev nog runt 21 mil eller så då jag tog lite mindre roligare vägar hem. Blev mest asfalt men körde några mil grus med.

Lättkörd hoj och låg sitthöjd, jag hade gärna haft en rak sadel som varit högre istället för att sitta i en grop ovh fått rätt ut knäna lite men annars tyckte jag den känns helt okej och som sagt lättkörd. Jämfört med H-D Sportstern var denna hoj en dröm att köra.

20250626_135220.jpg

Jösses! Hittade bilder från 2003. Ute i körde in min nyköpta Monster tillsammans med polare. Foto taget utanför en glasskiosk på Östra Stranden Halmstad. Jennifer genade efter fotot över en cykelbana framför näsan på en mc-polis och fick böter. Jag såg vad som höll på att hända och försökte få henne att stanna men hon märkte ingenting. 😆

1750912716329-a47a2da1-cb3e-4de4-b197-2c69b87557ff.jpg
Polare Magnus renoverade sin motor i min grannes garage. Har för mig att det skramlade om den. Han trodde det var toppen men det visade sig vara ramlager.
1750916653585-a07b75c5-fb94-42f2-8f6a-3570bffe2878.jpg
Fan va grann den var. Nu är den avställd hos nån sextiofemåring i Lerum.
IMG_20250626_074735025_HDR.jpg

Jag tror nog att lokala föreskrifter bör kunna gälla oavsett vad trafikverket sagt.

Jämför med när butiker förbjuder att köra elsparkcykel inne i butiken.
För några år sedan 2011(?) så håller jag Pensionerad/Sparkad på och roar mig med Motionsorientering och har varit i Partille och tagit en kontroll. Kortaste vägen till nästa kontroll är genom skogen längs en stig. Jag har med cykel men leder cykeln för det är bottenlöst sankt bitvis. Mitt inne skogen står en skylt vid stigen Cykling förbjuden (framme vid Göteborgs kommungräns) Jag fortsätter framåt, gående ledande / släpande cykeln.
Det gjorde jag redan innan skylten.

Last edited:
Tänkte faktiskt på elassisterade MTB-hojar och de där cyklarna med feta däck som man ser i skogen, de sliter upp stigarna rätt mycket när det är mjuka partier.

Dom flesta av dom är olagliga på väg också, och således olagliga överallt utom på inhägnat område

Fynd i en gammal lada hos svärföräldrarna.
En belysning till....troligen en cykel, med tygbeklädd kabel, och en väldigt märklig anslutningskontakt (ej på bild).
Men jösses vilken lins, väldigt många gram glas.
Ska vårda denna, och den kommer inom kort att driftsättas i Cafe Dunken, så kika gärna förbi och beskåda den.

IMG_4320_resize.jpg

Vid snabbt besök slänger jag med fyra navkapslar som är helt oanvända.
Trevlig helg på er (måste krypa vidare i röran)! :)

IMG_4317_resize.jpg

Fynd i en gammal lada hos svärföräldrarna.
En belysning till....troligen en cykel, med tygbeklädd kabel, och en väldigt märklig anslutningskontakt (ej på bild).
Men jösses vilken lins, väldigt många gram glas.
Ska vårda denna, och den kommer inom kort att driftsättas i Cafe Dunken, så kika gärna förbi och beskåda den.

View attachment 517419

Vid snabbt besök slänger jag med fyra navkapslar som är helt oanvända.
Trevlig helg på er (måste krypa vidare i röran)! :)

View attachment 517420

Någonstans har jag en väggklocka gjord av en sådan navkapsel, klockan var gjord innan kapslarna blev ovanliga, så det är förlåtet

Någonstans har jag en väggklocka gjord av en sådan navkapsel, klockan var gjord innan kapslarna blev ovanliga, så det är förlåtet
Ja, det är förlåtet, speciellt när du inte vet var du har den.
Och nu hittade jag fyra Volvokapslar, också oanvända.
Så, tanken väcks faktiskt om att göra en väggklocka av en, eftersom mitt hjärta ligger närmare Volvo. 🙃

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show