Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ganska bra prissänkning på 5 mil.
Men jag tycker framdäcket ser ut att ha mer mil i sej.
Eller finns det "piggfria" däck?

Nydäck på ny hoj är ofta piggless, eller åtminstone med begränsat utstick.

E-clutch för att ta körkort med, får man inte invalidkörkort då? :va

Vadå, du har ju vanlig koppling OCKSÅ.

Med vänlig hälsning,
Ja, men för fullt kk så behöver man ju begripa hur de används.
Bra fråga förresten, hur de ser på dessa, de är ju inte "automat" precis, men ändå så känns det inte som att man är fullärd om man lör sig köra med dessa hjälpmedel.

Man är inte fullärd för att man tagit körkort alldeles oavsett. :)

Men efter vad jag kan se när jag kollar i registret finns ingen särskild notering någonstans. Det är inte någon automatlåda utan mer något av en smartare QS.

Med vänlig hälsning,

Man är inte fullärd för att man tagit körkort alldeles oavsett. :)

Men efter vad jag kan se när jag kollar i registret finns ingen särskild notering någonstans. Det är inte någon automatlåda utan mer något av en smartare QS.

Med vänlig hälsning,
Nej, men du kanske förstår vad jag menar ändå?

Nej, men du kanske förstår vad jag menar ändå?

Det tror jag, därför kollade jag upp ett regnummer för att se om det framgick någonstans att kopplingen kunde användas automatiskt… vilket jag inte kunde se iaf.

Med vänlig hälsning,

Det tror jag, därför kollade jag upp ett regnummer för att se om det framgick någonstans att kopplingen kunde användas automatiskt… vilket jag inte kunde se iaf.

Med vänlig hälsning,
Sådär rimligtvis så har man ju inte lärt sig att köra manuell hoj dock, och inte påvisat det vid uppkörning, med automatiserad koppling, man måste förvisso peta på växelföraren, men det är ju de facto "twist 'n' go"....

Sådär rimligtvis så har man ju inte lärt sig att köra manuell hoj dock, och inte påvisat det vid uppkörning, med automatiserad koppling, man måste förvisso peta på växelföraren, men det är ju de facto "twist 'n' go"....

Jag tror nog att just vid lågfartskörningen är man inte hjälpt av automatiken utan då kör man med den manuella kopplingen i alla fall.

Med vänlig hälsning,

Jag tror nog att just vid lågfartskörningen är man inte hjälpt av automatiken utan då kör man med den manuella kopplingen i alla fall.

Med vänlig hälsning,
Varför? :va
Den är kanske inte lika bra som någon som är duktig på att manövrera, men helt klart är oförmågan att få kärringstopp ett hjälpmedel?

Varför? :va
Den är kanske inte lika bra som någon som är duktig på att manövrera, men helt klart är oförmågan att få kärringstopp ett hjälpmedel?

Precisionen riskerar nog att bli lidande.

Men jag skulle gärna provköra en för att klargöra!

Med vänlig hälsning,

Precisionen riskerar nog att bli lidande.

Men jag skulle gärna provköra en för att klargöra!

Med vänlig hälsning,
Det tror jag också, att precisionen skulle bli lidande för dig, och även för mig, men jag kan också tänka mig att systemet hjälper någon igenom som inte hade klarat det på en hoj utan det, pga bristande kopplingskontroll. Framförallt någon som "lärt sig köra" från början med systemet.

S då?
View attachment 517294

Vill ändå ha den.

Ja, det är ju inte hojens fel att föraren inte kan läsa. Ok pris för en sån i dagens klimat också.

Men det gör ju inga underverk för stereotypen "gixxerförare" direkt.... :hoppskrat

Edit: Fan också, jag hade ju en Gixxer! :glömdet

Vill ändå ha den.

Det tror jag det!

Vi sätter in -88 Gixxern i ett sammanhang:

nedladdning (7).jpeg

"Dinkie" och en hel massa andra akronymer som fallit in i glömskan sedan dess swischar förbi.
Det var något om att man inte kunde göra affärer på rumpan - men se det gäller inte alls längre. Har man en stor rumpa idag gör man strålande affärer.

Något annat talesätt handlade om att man skulle ge varandra lösningar isf problem.
Löjligt! Idag har vi Chat GPT som universalmedicin. Vem behöver lösningar då? Eller ens slipshållare...?

540868.jpeg

Ericsson 900 C kom i denna vevan.

Världens tåligaste handhållna telefon, oöverträffad sedan dess. True Mil-Spec innan uttrycket blev ett argument.
Äkta nickel kadmium-accar!

Men, idag duger den bara att titta på.
Ja, och slå i spik med. Som alltid.

Nätet är borta, frekvenserna utdelade till annan trafik, signalerna går inte att tyda.

Kvar från -88 står bara Gixxern.
Tämligen opåverkad, faktiskt. Den gör allt ännu idag som den var tänkt att göra, då.
En duktig chaufför kan ta ut nästan vem som helst på en modern hoj och skämma ut honom.

Så tJööp, den som är sugen.
Ett stycke levande 80-tal är till salu i en prisklass där den riskerar att bli ombyggd till scrambler.

Det vore lite synd.

Last edited:
Back