Sverige idag..

Ganska enkelt om man tittar på klippet i länken.
Utrikes födda är samtliga som kommit.
De andra två kurvorna visar skillnaden mellan flyktingar och övriga.
Lite knepigt att i rubriken säga att invandringen går med vinst om "utrikes födda" är alla - den kurvan slutar, vad jag kan se, på +- noll

Vad är utrikes födda och övriga utrikes födda???????
Utrikes födda = Flyktingar + Övriga Utrikes födda
Lägger man ihop Gröna diagrammet (övriga Utrikes födda) med Lila diagrammet flyktingar så får man det Gula diagrammet Utrikes födda.
Pucktvåa ....

En helt ny värld för mig ;) , kommer nog inte att turista där.
Tack för info :hej

Nej, jag känner inget behov av att kunna alla flaggor heller, jag kunde inte den här, men visste att det fanns flera nya varianter.

För vissa som åker till asien kan det ju vara bra att veta var tjejerna med blå/rosa/vit flagga kommer ifrån, innan dom tar upp dom på rummet.

Last edited:
1749449477123.png
Ett annat skäl var ju EU's åtgärder, bankerna skulle bli skyldiga ersätta kunderna. Egentligen inget konstigt, låter banken pengar strömma från hederliga människor gå till bedragare stöder ju bankerna kriminalitet. Med sin dåliga digitala säkerhet. Och bristande personkännedom.
Citat:
EBA argues customers tricked by scammers into making 2FA payments should not automatically be denied refunds

Last edited:
Här måste Sverige börja lösa problemet med unga yrkesmördare. För gott.
Eller måste alltid andra länder lösa problemet åt Sverige ?
Eller har oppositionen (s) (c) (v) (mp) nått åtgärdsprogramm ?
1749450950708.png

Hittade detta på FB:​

Konservativt

https://www.facebook.com/#
Boriana sätter fingret på problemet med vänsterns ruttna moral.
Kan vara en bild av 1 person och text där det står ”Kultur/ / Medborgarskap Ingen ska behöva tacka för att fả bli svensk Medborgarskap har gảtt frản rättighet till moralfrága Somar AI Naher Detta är en kulturartikel som är en del av Aftonbladets opinionsjournalistik. Publicerad 2025- 2025-06-06 05.00 Följ Mejla Dela ៧ Spara Foto: Henrik Montgomery/TT En dag damp det märkligaste brevet neri vår brevlåda. Det var en inbjudan till en välkomstceremoni. Den 6 juni kallades alla”

https://www.facebook.com/boriana.ab...c2kidUDIWeOr3JfhcppR_J5ACRJ5Y&__tn__=<<,P-y-R

Boriana Åberg

Har sällan sett maken till oförskämdhet och otacksamhet!
Aftonbladets skribent Somar al Naher ondgör sig över välkomstceremonierna för nyblivna svenska medborgare. Enligt henne är det ”just så här det börjar när medborgarskapet går från att vara en juridisk rättighet till att laddas med moral, känslor och lojalitetskrav”.
För det första är medborgarskapet i ett land man har invandrat till alltid villkorat och inte någon ”juridisk rättighet”. För det andra är välkomstceremonierna ett erbjudande, ett uttryck för generositet och öppenhet från majoritetssamhällets sida.
Som ordförande för kommunfullmäktige i Kävlinge har jag hållit i ett antal välkomstceremonier och har slagits av hur få av de nya medborgarna som deltar. De som kommer är i allmänhet välutbildade, etablerade i det svenska samhället, ofta gifta eller sambos med svenskar. De som uteblir har oftast ursprung i MENA-länderna.
Vidare ondgör sig Somar Al Naher sig över att ”invandrare tvingas prestera lojalitet, lydnad och anpassning medan medborgare i majoritetssamhället aldrig behöver bevisa sin tillhörighet”.
Jag ser inget som helst konstigt med att behöva visa lojalitet mot sitt nya land, att jobba och betala skatt, att lära sig språket och respektera lagar, seder och traditioner. De parallellsamhellen som har vuxit fram kommer just från bristen på lojalitet och respekt för det svenska samhället.
De problem vi har med klanbaserad kriminalitet, enorma välfärdsbedrägerier och barn som söker morduppdrag beror inte på att det ställs för höga krav för att få svenskt medborgarskap, utan tvärt om.
Somar al Naher tycker att det behövs någon ”som påminner om att asyl inte är en gåva. Att rättigheter inte ska förtjänas genom underkastelse (sic! antar att hon menar att kraven på kunskaper i svenska är underkastelse). Att medborgarskap inte är något man tilldelar efter god vandel”. Hon verkar fullständigt ha missat att rättigheter och skyldigheter går hand i hand.
Själv är jag glad att det äntligen kommer att ställas krav på de som vill bli medborgare i Sverige.

Nu är hon i alla fall fängslad och jag hoppas hon får sitta så länge att hon slutar med sin aktivism.
Ja hon landade ju som bekant igår och hela Sveriges mediakår var där och fjäskade och hyllade. Att hon bedrev denna vänsterextremistiska aktion med islamistiska terrorister är förvisso en så pass klarlagd uppgift att inte ens Sveriges Radio (!) kan undvika den längre, men vi kan ju ändå leka med tanken att det var tvärtom. Kent Ekeroth åker till Israel för att ge vapen till israeliska bosättare med Anders Breivik. Hade varit en "lite" annan ton i media.

Gillar inte ansatsen fullt ut då det lite andas ryss här, samt att ordet "blatte" är helt onödigt, men i sak är det lika delar sant som nedslående. Fantastiskt konto för övrigt, scrolla igenom.

1000055876.jpg

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...