Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag är född 71 och inte fan drömde jag om en XT125, eller någon annan trött fyrtaktare heller när jag var i den åldern.
Vi är jämngamla. 1986 var det GSXR1100 som hägrade. Mycket säkerligen eftersom jag med mitt val av föräldrar kunde glömma det där med lätt mc iofs. Jag vill fortfarande ha en sådan trots att jag betraktar dem som rätt mycket mindre spännande nu. :)

Jag är född 71 och inte fan drömde jag om en XT125, eller någon annan trött fyrtaktare heller när jag var i den åldern.
Man ville ha en sån här eller liknande.
Allt var möjligt på åttiotalet.
Sen kom nittiotalet med finanskris och Sverige har aldrig blivit detsamma. Ordet sparande existerade väl inte innan 1991.
Sverige är ett skithål nu jämfört med då.

suzuki-rg-250-gamma-1985[1].webp

Vi är jämngamla. 1986 var det GSXR1100 som hägrade. Mycket säkerligen eftersom jag med mitt val av föräldrar kunde glömma det där med lätt mc iofs. Jag vill fortfarande ha en sådan trots att jag betraktar dem som rätt mycket mindre spännande nu. :)

1985 GSXR750 var ju det grymmaste man sett, men det man drömde om att äga som 16-åringa var väl TZR125 som ju kom 1987 då man fyllde 16. En av kompisarna fick en sån det året och var ju skitfrän då.

DT125 som kom i ny generation 1988 blev väl en ny drömhoj för mig som körde äldre DT.

Idag skulle jag inte köpt någon av dom, jag tror att de flesta som köper dom idag främst består att personerna som fortsatte att köra moped och drömma.

Man ville ha en sån här eller liknande.
Allt var möjligt på åttiotalet.
Sen kom nittiotalet med finanskris och Sverige har aldrig blivit detsamma. Ordet sparande existerade väl inte innan 1991.
Sverige är ett skithål nu jämfört med då.

View attachment 515120

Den glömde jag, det fanns ju en kille i stan med en sån också. Den var ju också frän bredvid alla RD men kändes som steget under TZR.

Den glömde jag, det fanns ju en kille i stan med en sån också. Den var ju också frän bredvid alla RD men kändes som steget under TZR.
Kommer inte ihåg om det var en sukka men Magnus fyllde år tidigt som fan så han hade en räser som han fick med i klassfotot för avgångsfotot i nian. Man var ju fett avis! Bara glömma i min familj. Motorcyklar var lika med döden. Farsan påpekade varje gång han såg en dödsannons där en motorcykel var inblandad.
Utanför byns kyrkogård kunde han säga:
"Därborta ligger han, han körde ihjäl sig på en motorcykel. Han var bara nitton"

Kommer inte ihåg om det var en sukka men Magnus fyllde år tidigt som fan så han hade en räser som han fick med i klassfotot för avgångsfotot i nian. Man var ju fett avis! Bara glömma i min familj. Motorcyklar var lika med döden. Farsan påpekade varje gång han såg en dödsannons där en motorcykel var inblandad.
Utanför byns kyrkogård kunde han säga:
"Därborta ligger han, han körde ihjäl sig på en motorcykel. Han var bara nitton"
En gammal kompis till mig fick gashäng på sin CB750 och körde in i muren runt kyrkogården i Grythyttan. Han hamnade på kyrkogården, men kunde gå därifrån.

Kanske varit uppe tidigare…

Varför skriver man;
1. Att man vill sälja motorcykeln? Den står ju under säljes!
2. Varför man vill/ska/måste sälja? Ointressant för mig både 1 och 2

Kan man dessutom inte ens stava till namnet på sin egen motorcykel så vill inte jag göra affärer med sådana människor.

Dessutom; sätt för böfvelen ut hur långt hojen gått! En inte helt oväsentlig detalj i en säljesannons.

Slutgnälllt från gubben!

Jag tycker det är värre med handlare som skriver "Vi har nu fått in en..." De borde veta att folk förstår att de har fått in den om de nu ska sälja den.
Om de inte har fått in den har de uppförsbacke.

Varför skriver man;

Kan man dessutom inte ens stava till namnet på sin egen motorcykel så vill inte jag göra affärer med sådana människor.

Dessutom; sätt för böfvelen ut hur långt hojen gått! En inte helt oväsentlig detalj i en säljesannons.

Slutgnälllt från gubben!

För att skilja ut objektet från alla
"intressekoll" som inte ens är till salu på riktigt...?

Varför skriver man;

Slutgnälllt från gubben!

Fast det är ganska många köpare som vill ha en förklaring till varför man säljer. Vanligtvis de där gubbarna som inte vet vad man ska kontrollera på en mc.

Jag tycker det är värre med handlare som skriver "Vi har nu fått in en..." De borde veta att folk förstår att de har fått in den om de nu ska sälja den.
Om de inte har fått in den har de uppförsbacke.
Tänk om man säljer en guldvinge, då kanske porten på lokalen är för liten för att få in den?

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!