HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
Så som den där ser ut var det dock inte konstigt.
Halva kedjan är ju nerslipad.
Hjälper inte med DID eller RK då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så som den där ser ut var det dock inte konstigt.
Tur att inget mera gick.Första gången i mitt liv som en kedja går av och naturligtvis var den från Biltema.
Den har väl gjort sina timmar förvisso men kedjor brukar bli glappa när dom är slut, inte gå av.
Nu säljs dom väl inte ens längre tack och lov.
View attachment 514901View attachment 514902View attachment 514903
Satt bakhjulet på rätt ställe? Låset kan ju bli lite slitet eftersom det sticker ut lite mer än hela kedjan men på bilderna har ju hel kedjan slipats.
Men det är Biltemaskit såklart. Samma som dom som fick punktering av däcken. Det var också biltemas fel. Ändå fortsätter Biltema att finnas. Med all skit som säljer.
Hade kedjelås på min Harley i alla år. Typ nästan 20 år. Höll bra. Kedjan var nog inte feltema. Nästan 120 i vrid.
På min roadracer jag hade som ung var kedjelåset surrat med stålstråd. Är var nog ett krav på tävlingar på den tiden
Ja men här har ju en del problem med små maskiner.Jag tror inte det är vridet som normalt sett är problem för kedjelåset utan centrifugalkrafterna vid riktigt höga hastigheter.
Ja men här har ju en del problem med små maskiner.
Min Harley gick rätt fort. Och jag körde den hårt. Men jag smörjde å skötte den bra.
Biltema får väl alltid skit oavsett. Men ändå. Där står butikerna. Fler och fler. Men skräp är det.Hjulet och kedjelåset, det sitter där det ska.
Kedjan satt på en 2007 YZF450, den har väl runt 50hk och kedjan ska hålla även för en 200 hästars maskin och tvärsnittsarean där brottet skett har inte minskat till en fjärdedel så det är ingen ursäkt för ett brott.
Kedjan håller fortfarande rätt längd, den sitter som den ska runt bakdrevet och den är inte sladdrig i sidled. Det är de sakerna som vanligtvis avgör när jag vanligtvis byter kedja.
Kedjan har sina timmar, det är inget snack om den saken.Hojen har nog gått runt 70 timmar sen ny och det kan vara den enda kedja hojen haft efter originalkedjan som brukar ha kort livslängd så på sätt och vis kanske kedjan egentligen faktiskt hållit bra.
Och andra sidan så kollar man runt på nätet så finns det gott om negativa recensioner av just Biltemas kedjor. Varav ett antal bara i den här tråden.
View attachment 514936
Men återigen så ser kedjan på bilderna felmonterad ut. Som om det gått emot något och slipats ner. Det kan ju vara sbr - relaterat.
Fast de gav ju iaf upp mc-sortimentet för 10-15 år sen, att de säljer crappy solstolar istället är inget riktigt problemBiltema får väl alltid skit oavsett. Men ändå. Där står butikerna. Fler och fler. Men skräp är det.
Men återigen så ser kedjan på bilderna felmonterad ut. Som om det gått emot något och slipats ner. Det kan ju vara sbr - relaterat.
Biltema får väl alltid skit oavsett. Men ändå. Där står butikerna. Fler och fler. Men skräp är det.
Jag är fullt medveten om hur en sån hoj fungerar. Och jag har ju ägt flera.
Samtidigt har jag aldrig lyckats slipa ner en kedja på det viset. Men det är Biltemaskit. Inte nåt annat. Inget retrospektiv är nödvändigt för någon användare av biltemas produkter alls.
Sola försiktigt.
Samtidigt har jag aldrig lyckats slipa ner en kedja på det viset. Men det är Biltemaskit. Inte nåt annat. Inget retrospektiv är nödvändigt för någon användare av biltemas produkter alls.
Sola försiktigt.
Sola försiktigt.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!