O-ringskedja 520, Biltema *VARNING*

Alla dessa kedjor kommer från hojar som körts till motorn skurit. Dvs ingen av dessa kedjor har alltså blivit bortplockad för att ägaren tyckte den var för dålig. Även om den bedömningen kan diskuteras så säger det väl nåt.

Jag sorterade kedjorna efter hur böjlig dom är i sidled för det är ju en indikation om hur glappa dom blivit i länkarna.

Min kedja är ju den som är mest plattnött men den ligger bara på sjunde plats från vänster av totalt 14 beg kedjor.

De fyra längst till höger är riktigt slut.
1000007177.jpg1000007178.jpg

Nu vet jag inte om jag ska bli imponerad eller orolig. Varför i hela friden sparar du tiotalet kedjor som är att betrakta som skrot…?

Jag har ju slaktat gamla crosshojar, jag har bara slängt dom i min kedjelåda utan att eg besikta dom. Ibland kommer det någon skogsåkare och vill ha en beg kedja och då får dom söka i lådan.

Nu när jag gjort mig besväret att titta igenom lådan så åker några direkt över till metallåtervinningen.

Det är lite samma som med gamla däck, dom hamnar på en hög, men den högen brukar iofs åka till soptippen när jag börjar höststäda före snön.

Fast de gav ju iaf upp mc-sortimentet för 10-15 år sen, att de säljer crappy solstolar istället är inget riktigt problem
Lite fel tid, de slutade med mc för 4-5 år sen. Jag tog mitt mc-kort för 5 år sen (helt säker, det står datum på mitt körkort...), och då hade de fortfarande mc-sortiment.

Lite fel tid, de slutade med mc för 4-5 år sen. Jag tog mitt mc-kort för 5 år sen (helt säker, det står datum på mitt körkort...), och då hade de fortfarande mc-sortiment.
De har ju fortfarande lite smått som hjälmar och batterier men för 10-15 år sen hade de modellanpassade grejer som bromsbelägg, kedjor mm och betydligt mer utrustning, däck tillbehör. Framför allt i Uppsala butiken, kanske för att konkurrera med Lelles

De har ju fortfarande lite smått som hjälmar och batterier men för 10-15 år sen hade de modellanpassade grejer som bromsbelägg, kedjor mm och betydligt mer utrustning, däck tillbehör. Framför allt i Uppsala butiken, kanske för att konkurrera med Lelles
Precis, och det hade de även för 4-5 år sen. Jag köpte ett mc-ställ för utlåning till sambo som ville åka med någon tur, då hade de flera olika modeller dessutom. Plus lite cross-kläder.

Nu har de kvar hjälmar och olja i princip.

Precis, och det hade de även för 4-5 år sen. Jag köpte ett mc-ställ för utlåning till sambo som ville åka med någon tur, då hade de flera olika modeller dessutom. Plus lite cross-kläder.

Nu har de kvar hjälmar och olja i princip.
Ok, jag säger samma sak igen då, med andra formuleringar. De hade BETYDLIGT större mc sortiment för 10-15 år sen, sen gav de upp och fortsatte sälja sitt krympande lager som sen försvann i princip helt för 4-5 år sen.

Ingen dum idé faktiskt. Verkar finnas pengar i det, och snyggt är det.

Med vänlig hälsning,

Om det nu blir någon vettig timpeng vette sjutton.
Jag tror jag hittade en bättre idé, jag ska göra armband och sälja här på sporthoj.
Men det blir naturligtvis med riktigt kedjelås, och de riktiga hårdingarna får nita kedjan runt handleden.

1000007185.jpg

Om det nu blir någon vettig timpeng vette sjutton.
Jag tror jag hittade en bättre idé, jag ska göra armband och sälja här på sporthoj.
Men det blir naturligtvis med riktigt kedjelås, och de riktiga hårdingarna får nita kedjan runt handleden.

View attachment 514964

Om det är Biltemas lås kan man öppna den genom en knyck på handleden… :crash

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...